logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۴
[ شناسه خبر : ۱۷۱۸۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
در صورت پرداخت هزینه‌‌های دو مرحله؛

هزینه‌ حج تمتع سال آینده با نرخ ارز امسال محاسبه می‌شود

هزینه‌-حج-تمتع-سال-آینده-با-نرخ-ارز-امسال-محاسبه-می‌شود
مدیر حج و زیارت استان زنجان با بیان اینکه هزینه‌ حج تمتع سال آینده با نرخ ارز امسال محاسبه می‌شود، گفت: تاکنون 20 درصد زنجانی‌ها نسبت به پرداخت هزینه‌های سفر حج تمتع خود را پرداخت کرده‌اند.

ابراهیم احدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهارداشت: تا کنون هیچ زائری در استان زنجان انصراف خود را از سفر به حج تمتع در سال آینده اعلام نکرده است و فقط وضعیت دو نفر از زائران مشخص نیست.

وی با بیان اینکه با توجه به ثبت‌نام قطعی زائران برای حج سال آینده، هزینه‌های سفر بر اساس نرخ ارز امسال از زائران دریافت می‌شود، افزود: مرحله اول پرداخت هزینه از سوی زائران به پایان رسیده است و زائران باید از سوم تا 12 شهریور ماه اقدام به واریز هزینه‌های مرحله دوم اعلامی نمایند.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به لغو سفر حج تمتع در سال جاری و برای رعایت حال زائران، به هزینه‌های سفر با قول مساعد دولت و پیگیری سازمان حج و زیارت در سال آینده اضافه نمی‌شود.

مدیر حج و زیارت استان زنجان ادامه داد: پرداخت هزینه مرحله دوم به مصلحت و صرفه زائران بوده و ضروری است زائران نسبت به پرداخت هزینه‌های خود اقدام کنند.

احدی تصریح کرد: با توجه به احتمال نوسانات ارز در سال آینده، تکمیل پرداختی‌ها با توجه به نرخ امسال به نفع زائران است و تا کنون 20 درصد از زائران زنجانی نسبت به پرداخت هزینه خود اقدام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه همه هزینه‌های سفر حج تمتع امسال از زائران اخذ می‌شود تا سال آینده دغدغه نوسانات ارز برای زائران پیش نیاید، ادامه داد: انصراف نیز حق مسلم زائر است اما با توجه به مشخص نبودن هزینه‌های سال آینده، بهتر زائران انصراف ندهند.

این مسئول افزود: در صورت انصراف از سفر به حج تمتع در سال جاری، اعزام سال آینده تابع شرایط روز و نرخ جدید ارز بوده و در صورت داشتن ظرفیت در کاروان‌ها، زائران ثبت‌نام می‌شوند.

احمدی بیان داشت: تنها زائرانی که در دو مرحله هزینه‌‌های خود را پرداخت کنند، می‌‌توانند از شرایط امروز حج تمتع بهره‌‌مند شوند.

مدیر حج و زیارت استان زنجان گفت: امسال یک هزار و 119 زائر زنجانی برای اعزام به حج تمتع ثبت نام کردند که در سال آینده نیز اولویت اعزام با افرادی است که هزینه‌های خود را پرداخت کرده‌اند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر