logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۱
[ شناسه خبر : ۱۷۱۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
گزارشی از لبیک پایتخت شور و شعور حسینی به فرمان امام خامنه‌ای؛

یوم‌العباس زنجانی‌ها مزین به کمک مومنانه شد/ شعور حسینی در رزمایش همدلی با توزیع 110 هزار بسته غذایی+ عکس و فیلم

یوم‌العباس-زنجانی‌ها-مزین-به-کمک-مومنانه-شد-شعور-حسینی-در-رزمایش-همدلی-با-توزیع-110-هزار-بسته-غذایی+-عکس-و-فیلم
یوم‌العباس پایتخت شور و شعور حسینی همزمان با عصر هشتم محرم‌الحرام 1442 هجری قمری که همه‌ساله با حضور حماسی مردم از نقاط مختلف کشور در زنجان برگزار می‌شد امسال رنگ و بوی دیگری به خود گرفته بود و با لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی و مزین شدن به بسته‌های معیشتی در قالب کمک مومنانه، نشان داد که شعور حسینی، مقدم بر شور حسینی است.

به گزارش موج رسا; عاشقان و دلدادگان حضرت اباعبدالله‌الحسین و اهل بیت(ع) سال‌هاست که در عصر روز هشتم محرم در سرما و گرما از مقابل حسینیه اعظم زنجان تا امامزاده سیدابراهیم(ع) به عزاداری در رثای سیدالشهدا(ع) و سقای کربلا می‌پرداختند که از این رو عزاداری مردم زنجان شهره عام و خاص شده به عنوان دهمین میراث معنوی کشور به ثبت رسید و زنجان، عنوان پایتخت شور و شعور حسینی را به خود گرفت.

با شیوع ویروس منحوس کرونا تمام برنامه‌ها در سطح دنیا تحت تاثیر این بیماری قرار گرفت و بدین‌سان بسیاری از برنامه‌های مناسبتی نیز متفاوت از سال‌های گذشته برگزار شد که دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان نیز این قاعده مستثنی نبود و با تصمیمات ستاد ملی کرونا مبنی بر ممنوعیت دسته‌روی هیات‌های عزاداری، شکوه معنوی حسینیه اعظم نیز برگزار نشد اما مراسم هشتم محرم امسال متفاوت از سال‌های گذشته و با رنگ و بوی کمک مومنانه برای کمک به نیازمندان در تبعیت از سیره و سلوک ائمه اطهار(ع) نمایان شد.

زنجان

در این راستا 110 هزار بسته معیشتی با همکاری و مشارکت دستگاه‌های مختلف در قالب جیره خشک تهیه شده بود و طی مراسمی در محوطه دانشگاه زنجان، رهسپار جامعه هدف برای رسیدن به دست نیازمندان شد.

در مراسم یوم‌العباس امروز نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، استاندار و جمعی از مدیران و فرماندهان نظامی استان حضور داشتند که مراسم عزاداری با حضور تعدادی از خادمان حسینیه اعظم زنجان برگزار شد و حاضران به نمایندگی از صدها هزار مردم مومن که در سال‌های گذشته در عزاداری شرکت می‌کردند به عزاداری پرداخته و برای مصیبت‌های سرور و سالار شهیدان گریستند.

زنجان

مراسم از ساعت 17 بعدازظهر آغاز و در ساعت 19 با بدرقه خودروهای حامل بسته‌های معیشتی به اتمام رسید. با تمهیداتی که قبل از آغاز مراسم اندیشیده شده بود این بسته‌ها پس از عبور از شهر زنجان، راهی شهرستان‌های مربوطه شده و در بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

سپاه انصارالمهدی(عج)، نیروی انتظامی، تیپ 216 زرهی، استانداری و ادارات کل کمیته امداد امام خمینی(ره) و اوقاف و امور خیریه و سایر دستگاه‌ها هریک به انحای مختلف، نقشی در تامین و انتقال این بسته‌ها بر عهده داشتند.

بعد از فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه معیار در عزاداری محرم، تصمیمات کارشناسان بهداشتی و ستاد ملی کرونا است، هیات‌های عزاداری نیز به فرمان ولی فقیه خود لبیک گفته و با تبعیت از مصوبات ستاد ملی کرونا اقدام به برگزاری مراسم شب‌های محرم در فضای باز کرده و تمام دسته‌های عزاداری لغو شد تا با عنایت خداوند و با ریشه‌کن شدن ویروس منحوس کرونا از سال آینده دوباره با حضور حماسی خود در مراسم محرم، برگ زرین دیگری در تاریخ افتخارات پایتخت شور و شعور حسینی رقم بزنند.

زنجان

زنجان

زنجان

زنجان

زنجان

زنجان

زنجان

زنجان

زنجان

زنجان

زنجان

زنجان

زنجان

زنجان

زنجان

زنجان

زنجان

زنجان

زنجان

 

 

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر