logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۸
[ شناسه خبر : ۱۷۱۵۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان:

سند توسعه اشتغال و مهارت استان در فنی و حرفه‌ای زنجان تدوین شد

سند-توسعه-اشتغال-و-مهارت-استان-در-فنی-و-حرفه‌ای-زنجان-تدوین-شد
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: تدوین سند توسعه اشتغال و مهارت استان زنجان، اتفاق مهمی است که از سال گذشته تاکنون افتاده که این سند با هدف برنامه‌ریزی و استفاده از ظرفیت‌های مختلف بازار کار، آینده‌پژوهی، نقشه توسعه راه آموزش‌های مهارتی و با توجه به نیازها و ظرفیت‌های اشتغال در سطح استان تدوین شده است.

به گزارش موج رسا; محمدرضا انصاری امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سند آمایش سرزمینی و سایر اسناد مرتبط با اشتغال استان را در این طرح، دخیل دانسته و سند را با مطالعه ظرفیت‌ها و در نظر گرفتن شرایط و نیازهای استان تدوین کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: این اقدام، یکی از مهمترین کارهایی بود که باید انجام می‌شد تا در تامین نیروی انسانی، مکمل سایر اسناد توسعه اشتغال در استان باشد.

مدیرکل اموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان در خصوص برگزاری آموزش در دوران کرونایی، گفت: شرایط ابلاغی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از جمله اخذ کد رهگیری سلامت برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی به تمام واحدهای استان ابلاغ شده بود اما این‌ها شرایط لازم بود و کافی نبود که شرایط کافی همان مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا است که باید رعایت شوند.

وی افزود: بر این اساس، کارگاه‌های آموزشی، از ابتدای شیوع کرونا تعطیل شده و فقط در مقطع کوتاهی بازگشایی شد که مجدد با اعلام ستاد کرونا تعطیل هستند که امیدواریم با ریشه‌کن شدن این ویروس منحوس، دوباره شاهد بازگشایی کارگاه‌ها و برگزاری کلاس‌های آموزشی باشیم.

انصاری تاکید کرد: آنچه مشخص است این که برای برگرداندن آرامش و حفظ سلامت جامعه، همه باید تابع تصمیمات ستاد کرونا باشیم.

وی اظهار داشت: آموزش‌های تئوری در قالب تولید محتوا در فضای مجازی منتشر شده و آموزش‌های عملی نیز به محض بازگشایی کارگاه‌ها ادامه پیدا می‌کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با بیان اینکه تسهیلات مشاغل آسیب‌دیده از کرونا شامل کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای هم می‌شد، گفت: در این راستا 75 درصد کارگاه‌ها و آموزشگاه‌ها ثبت‌نام کرده و فرآیند دریافت تسهیلات آن‌ها در مراحل نهایی قرار دارد و بقیه نیز به دلیل مشکلات سیستمی موفق به ثبت‌نام نشده بودند که پیگیر رفع مشکل برای ثبت‌نام و دریافت تسهیلات آن‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه برآورد دقیقی از خسارت وارده به کارگاه‌های آموزشی صورت نگرفته است، اظهار داشت: متاسفانه تمام کارگاه‌ها چه استیجاری و چه مِلکی با آسیب و خسارت اقتصادی مواجه شده‌اند اما با شعور و فرهنگ انسان‌دوستانه، بین حفظ سلامتی و مسائل اقتصادی، خود را مکلف به رعایت دستورالعمل‌های ستاد کرونا کرده و سلامتی جامعه را در اولویت قرار داده‌اند.

انصاری، تبدیل تهدید به فرصت را یک هنر خواند و خاطرشان کرد: کارگاه تولید ماسک که توسط این اداره کل، راه‌اندازی شده اشتغال مستقیم و غیرمستقیم برای 140 نفر را فراهم کرده ضمن اینکه فنی و حرفه‌ای در این زمینه، تکمیل‌کننده فرآیند است که تلاش سایر واحدها را به نتیجه می‌رساند.

وی با بیان اینکه ماسک‌های تولیدی به قیمت تمام‌شده و بدون ریالی سود در احتیار اتحادیه تعاونی داروسازان قرار می‌گیرد، تاکید کرد: این اقدام، یک وظیفه شرعی و اقدام نوع‌دوستی بوده و فنی و حرفه‌ای، نقش و رسالت اجتماعی خود را در این زمینه ایفا می‌کند.

انصاری افزود: تاکنون 30 هزار عدد ماسک در قالب بسته‌های بهداشتی با کمک خیران به خانواده‌های بی‌بضاعت توزیع شده است.

وی با بیان اینکه مهارت‌آفرینی دانش‌بنیان، یکی از برنامه‌های مهم این اداره کل است، گفت: شکوفایی اعتماد به نفس و ایجاد خلاقیت و نوآوری در افراد مستعد، یکی از دستاوردهای مهم مهارت‌آموزی است که از آن غافل بوده‌ایم.

وی اظهار داشت: کارگاه‌های دانش‌بنیان در مرکز فنی وحرفه‌ای زنجان و ابهر ایجاد شده و در خدابنده در حال اتمام است و در سایر شهرستان‌ها نیز در حال انجام مراحل است تا با ایجاد یک مرکز خلاقیت و نوآوری در هر شهرستان، جایی برای جذب نخبگان و تجاری‌سازی ایده‌های نخبگان با رویکرد کارآفرینی مهارت‌بنیان داشته باشیم.

انصاری خاطرنشان کرد: آموزش در مناطق محروم، آموزش در زندان‌ها، آموزش سربازان وظیفه و آموزش سیار در روستاها نیز از جمله اقداماتی است که طی یک سال گذشته توسط این اداره کل در سطح استان انجام شده است.//آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر