logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۵
[ شناسه خبر : ۱۷۱۴۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
کارشناس مسائل مذهبی:

احیای فرهنگ عاشورا برای ایجاد جامعه سالم و انسانی ضروری است/ حرکت قابل تحسین هیئات مذهبی در ماه محرم

احیای-فرهنگ-عاشورا-برای-ایجاد-جامعه-سالم-و-انسانی-ضروری-است-حرکت-قابل-تحسین-هیئات-مذهبی-در-ماه-محرم
کارشناس مسائل مذهبی گفت: برای ایجاد جامعه سالم، انسانی و الهی و عادل، احیای فرهنگ عاشورا ضروری بوده و این فرهنگ دارای تاریخ مصرف نیست.

حجت‌الاسلام مهدی بیگ محمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگارموج رسا;  با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، اظهار داشت: شیعیان جهان مراسم‌های عزاداری امام حسین (ع) را با احساس و سنت‌های خشک برگزار نمی‌کنند  چرا که اعتقاد دارند امام حسین (ع) در طول تاریخ برای احیای انسانیت، آزادی، حریت، عدالت، دین خدا و سنت نبوی ایثار و فداکاری از خود نشان داده است.

وی با بیان اینکه حرکت امام حسین (ع) در راه احیای دین خدا در تاریخ بشریت بی‌سابقه است، افزود: حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برای احیای دین حق و سنت زیبای نبوی جانفشانی، ایثار و فداکاری کردند.

کارشناس مسائل مذهبی احیای فرهنگ عاشورا را نشان دهنده قبول سنت و حرکت امام حسین (ع) عنوان کرد و افزود: ما می‌دانیم که برای ایجاد جامعه سالم، انسانی و الهی و عادل، احیای فرهنگ عاشورا ضروری بوده و این فرهنگ دارای تاریخ مصرف نیست و برای همه دوران‌ها لازم است.

حجت‌الاسلام بیگ محمدی با اشاره به بیانی از امام حسین (ع) که فرمود:" مثل منی با مثل یزید بیعت نمی‌کند" افزود:  در این بیان امام نفرمود که من با یزید بیعت نمی‌کنم و این به این معناست که سیاست و منش این امام همام باید الگوی جوامع بشری برای رسیدن به آزادی باشد.

 وی گفت: رفتار امام حسین (ع) با یزید زمان خود نشان می‌دهد که باید جوامع با الگوگیری از این رفتار، در مقابل یزیدهای زمان خود ایستادگی کرده و ظلم و ستم را نپذیرند.

کارشناس مسائل مذهبی افزود: زمانی که یزید جامعه را به سوی عوام‌گرایی، خرافه‌گرایی و انحراف مردم از دین خدا و سنت نبوی سوق می‌داد،امام حسین (ع) با این شیوه مبارزه می‌کند تا آیندگان از آن الگو گرفته و سرمشق خود را قرار دهند.

حجت‌الاسلام بیگ محمدی یادآور شد: ما منطقا و عقلا خود را ملزم به عزاداری برای امام حسین (ع) می‌دانیم تا بگوئیم برای ایجاد جامعه سالم باید فرهنگ امام حسین (ع) احیا شود تا ظالمان ادب شده و ستمگران عقب‌نشینی کنند.

وی بیان داشت: اگر روزی بتوانیم روش امام حسین (ع) را به خوبی پیاده کنیم جلوی ظلم و ستم گرفته شده و انسان‌ها آزاد می‌شوند.

کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به وضعیت امروز جامعه و انتشار ویروس کرونا، گفت: در چنین شرایطی انسان عاقل تلاش می‌کند تا همه اهداف خود را مطابق با وضعیت روز به پیش برده و سلامتی خود را در خطر قرار ندهد که خوشبختانه هیئات مذهبی کشور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراسم‌های عزاداری را برگزار کرده و اجازه ندادند دشمنان از این موضوع سوء استفاده کنند.

حجت‌الاسلام بیگ محمدی افزود: حرکت مطلوب هئیت‌های مذهبی در کشور قابل تحسین است و روح پاک امام حسین (ع) از آنها راضی خواهد بود که عزاداری را تعطیل نکردند چرا که این عزاداری موجب آزادی و عاقبت به خیری همگان است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر