logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۷
[ شناسه خبر : ۱۷۱۳۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون حوزه‌های علمیه خواهران استان زنجان:

طلاب در رزمایش کمک مومنانه پای کار آمدند/ 500 پرس غذا بین نیازمندان توزیع شد

طلاب-در-رزمایش-کمک-مومنانه-پای-کار-آمدند-500-پرس-غذا-بین-نیازمندان-توزیع-شد
معاون فرهنگی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان زنجان گفت: طلاب حوزه‌های علمیه از ابتدای آغاز فعالیت رزمایش کمک مومنانه به منظور دستگیری از نیازمندان پای کار هستند.

سکینه اسکندری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: از ابتدای ابلاغ دستور مقام معظم رهبری مبنی بر برگزاری رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه اقدامات لازم برای کمک به این رزمایش از سوی حوزه‌های علمیه استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه طلاب حوزه‌های علمیه هزینه‌های برگزاری مراسم‌های عزاداری و میلاد ائمه اطهار (ع) را به رزمایش کمک مومنانه اختصاص دادند، افزود: برخی طلاب نیز به صورت خودجوش به نیازمندان کمک کردند.

این مسئول ادامه داد: خدمات رسانی به نیازمندان و آسیب دیدگاه از بیماری کرونا جزو اولویت‌های حوزه‌های علمیه بوده و گروه‌های مختلف حوزویان در این زمینه پیشگام بوده‌اند.

معاون فرهنگی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان زنجان با بیان اینکه تولید ماسک و توزیع بسته‌های بهداشتی در بین عزاداران حسینی از جمله اقدامات حوزه‌های علمیه محسوب می‌شود، افزود: در حال حاضر مراسم‌های عزاداری در محوطه‌های باز حوزه های علمیه برگزار می‌شود.

اسکندری یادآور شد: مواسات و همدلی در فرهنگ دین اسلام از جایگاه والایی برخوردار بوده و این رزمایش کمک شایانی به رفع نیازمندی‌های اقشار ضعیف جامعه می‌کند.

 وی با بیان اینکه نذورات جمع‌آوری شده امسال به تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی اختصاص یافته است، ادامه داد: جلوه دیگری از کمک مومنانه حوزه‌های علمیه استان در روز عاشورای حسینی به نمایش گذاشته می‌شود.

 این مسئول بیان داشت: همزمان با روز عید غدیر خم نیز در قالب رزمایش کمک مومنانه 500 پرس غذای گرم از سوی هئیت‌های مذهبی وابسته به حوزه‌های علمیه زنجان در بین نیازمندان توزیع شد.

معاون فرهنگی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان زنجان ادامه داد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان زنجان جلسات ستادی برای حضور چشمگیر طلاب در عرصه مقابله با ویروس کرونا تشکیل و برنامه ریزی های لازم انجام شد.

اسکندری با بیان اینکه طلاب در زمینه تغسیل اموات کرونایی و دوخت ماسک در قالب کارگاه‌های تولید فعالانه در عرصه حضور دارند، افزود: با گذشت هفت ماه از انتشار ویروس کرونا، فعالیت‌‌های طلاب کاهش نیافته است.

وی گفت: ارائه مشاوره‌های مذهبی و دینی و کاهش استرس از دیگر در ایام انتشار ویروس کرونا از دیگر اقدامات طلاب حوزه‌های علمیه بود که خوشبختانه نتایج مطلوبی را داشته است.

این مسئول با اشاره به فعالیت خواهران در فضای مجازی، بیان داشت: 20 نفر از طلبه‌‌های خواهر نیز در قالب کمیته همیاران سلامت در طرح غربالگری فعالیت دارند.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر