logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۰
[ شناسه خبر : ۱۷۱۳۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری زنجان خبر داد؛

افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های هفته دولت با 10 هزار و 800 میلیارد ریال اعتبار در زنجان/ پروژه‌های اقتصادی 1117 شغل ایجاد می‌کنند

افتتاح-و-کلنگ‌زنی-پروژه‌های-هفته-دولت-با-10-هزار-و-800-میلیارد-ریال-اعتبار-در-زنجان-پروژه‌های-اقتصادی-1117-شغل-ایجاد-می‌کنند-
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان با بیان اینکه حجم اعتبار و سرمایه‌گذاری پروژه‌های اقتصادی هفته دولت امسال نسبت به سال گذشته 78 برابر رشد دارد، گفت: مجموع اعتبارات و حجم سرمایه‌گذاری پروژه‌های امسال 10 هزار و 800 میلیارد و 330 میلیون ریال است که این رقم در سال گذشته 138 میلیارد و 400 میلیون ریال بود.

محمدرضا آبی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار  موج رسا; اظهار کرد: تعداد پروژه‌های قابل افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی حوزه اقتصادی استان زنجان در هفته دولت امسال 69 پروژه است که از این حیث نیز در مقایسه با 18 پروژه سال گذشته 3 برابر رشد دارد.

وی در مورد اشتغالزایی این پروژه‌ها عنوان کرد: این پروژه‌ها در مجموع برای 1117 نفر اشتغالزایی می‌کند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های بخش کشاورزی، دامداری و شیلات را 56 مورد خواند و گفت: این پروژه‌ها شامل پرورش ماهیان سردآبی، ذخیره‌سازی و نگهداری مواد غذایی، فرآوری غلات، احداث کانال زراعی آبیاری (عمومی، تحت فشار و کم‌فشار) و توسعه سامانه‌های نوین آبیاری (گلخانه و گلخانه هیدروپونیک) است.

وی افزود: مجموع اعتبارات و سرمایه‌گذاری پروژه‌های بخش کشاورزی 311 میلیارد و 330 میلیون ریال است که برای 53 نفر اشتغالزایی می‌کند.

آبی‌پور با اشاره به پروژه‌های بخش علم و فناوری، اظهار داشت: 6 پروژه در این بخش شامل احداث ساختمان، مرکز نوآوری، کانون‌های خلاقیت و شکوفایی و ساخت سلول بتن پلیمری افتتاح می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: مجموع اعتبارات پروژه‌های بخش علم و فناوری 179 میلیارد ریال بوده که برای 36 نفر شغل ایجاد می‌کند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان پروژه‌های بخش گردشگری را 3 مورد افتتاح و یک مورد آغاز عملیات اجرایی بیان کرد و گفت: این پروژه‌ها شامل احداث مجموعه گردشگری و صنایع دستی و خانه بومگردی و آغاز عملیات اجرایی ساخت هتل در مجموع با 610 میلیارد ریال اعتبار و ایجاد اشتغال برای 128 نفر است.

وی خاطرنشان کرد: 3 پروژه صنعتی نیز در بخش‌های تهیه و تولید انواع میلگردهای فولادی، محصولات بهداشتی پلاستیکی و پارچه جین با اعتبار 9 هزار و 700 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای 900 نفر طی هفته دولت افتتاح می‌شوند.//آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر