logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۴
[ شناسه خبر : ۱۷۱۲۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مسئول هیات فاطمیون زنجان:

دسته حماسی هیئت فاطمیون در شب عاشورا برگزار نمی‌شود

دسته-حماسی-هیئت-فاطمیون-در-شب-عاشورا-برگزار-نمی‌شود
مسئول هیات فاطمیون زنجان گفت: برنامه عزاداری‌های محرم این هیات همراه با هیات رزمندگان اسلام در جوار ۲ شهید گمنام در محوطه کانون امام علی(ع) زنجان برگزار می‌شود.

سیدیوسف شبیری در گفت وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: هیات فاطمیون سه برنامه محوری شامل دسته عزاداری شب عاشورا، عزاداری عصر عاشورا و چهل روز زیارت عاشورا از عاشورا تا اربعین دارد.

وی خاطرنشان کرد: دسته عزاداری شب عاشورا که با سبک و سلوک فرهنگ ایثار و شهادت از خیابان امام(ره) تا گلزار شهدای پایین شهر زنجان برگزار می‌شد امسال به دلیل ابلاغ ستاد استانی کرونا مبنی بر ممنوعیت دسته‌روی، برگزار نمی‌شود.

شبیری افزود: در خصوص ویژه‌برنامه عصر عاشورا نیز هنوز به نتیجه کامل نرسیده‌ایم اما ممکن است در صورت فراهم بودن شرایط در فضای باز برگزار شود که برنامه قطعی آن طی روزهای آینده اعلام می‌شود.

مسئول هیات فاطمیون زنجان در خصوص برنامه زیارت عاشورا به مدت چهل روز، گفت: این برنامه بالغ بر ۲۰ سال است که از ساعت ۶ تا ۷ صبح برگزار می‌شود و مورد استقبال حداکثری عاشقان اباعبدالله‌الحسین(ع) قرار می گیرد.

وی اظهار داشت: استقبال مردم به حدی است که به طور میانگین بین ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ نفر در این مراسم شرکت می‌کنند.

شبیری با بیان اینکه نسبت به برگزاری زیارت عاشورا در حال برنامه‌ریزی هستیم تصریح کرد: در کنار کمیت باید به کیفیت برگزاری مراسم نیز توجه شود و البته رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز ضروری است.

وی افزود: هیات‌های مذهبی نشان دادند که الگوی پسندیده رفتاری در رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی هستند.

این مداح مشهور زنجانی تاکید کرد: محبت امام حسین(ع) مانند نوری است که در دل‌ها مخفی شده و تا عالم قیامت، خاموش نمی‌شود.//آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر