logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۱
[ شناسه خبر : ۱۷۱۲۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان خبرداد

احداث نیروگاه زنجان ۲ با سرمایه‌گذاری بیش از 5 هزار میلیارد تومانی

احداث-نیروگاه-زنجان-۲-با-سرمایه‌گذاری-بیش-از-5-هزار-میلیارد-تومانی
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای زنجان از احداث نیروگاه زنجان ۲ در منطقه زنجان خبرداد و گفت: این نیروگاه با سرمایه‌گذاری بیش از 5 هزار میلیارد تومان در حال احداث است.

به گزارش موج رسا; علی خلجی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با اشاره به افتتاح پروژه‌های برق منطقه‌ای در هفته دولت اظهار کرد: همزمان با هفته دولت تعویض ترانس‌های پست توکلی٬ احداث پست سیار ۶۳.۲۰ کیلوولت روی سازان، احداث خط ارتباطی ۶۳ کیلو ولت پست روی سازان، احداث خط ۶۳ کیلوولت تکمداره در ورودی پست غایتی افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

وی همچنین از احداث و بهره‌برداری خط ارتباطی پست سیار ۶۳.۲۰ کیلوولت شهرک صنعتی سلطانیه، نصب پست سیار شهرک صنعتی سلطانیه و ورود خروج خط ۶۳ کیلوولت دشت آبی- ۲۳۰ البرز در پست ۶۳ کیلوولت جهان آباد در هفته دولت خبرداد و افزود: احداث و بهره‌براداری خط ۶۳ کیلوولت دو مداره از خط البرز ۲۳۰ جهان‌آباد تا پست البرز افزایش ظرفیت ترانس‌های پست لیا 2 از دیگر برنامه‌های برق منطقه‌ای زنجان در هفته دولت است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های شرکت برق منطقه ای زنجان این است که هر دو استان زنجان و قزوین صنعتی و کشاورزی هستند که این نشان می‌دهد که فعالیت شرکت برق منطقه ای در توسعه منطقه بسیار تاثیر گذار است.

وی با تاکید براینکه عمده برق تولیدی شرکت برق منطقه‌ای زنجان در بخش تولید مصرف می شود خاطر نشان کرد:  بیش از ۵۰ درصد برق مصرفی این شرکت توسط واحدهای صنعتی و ۱۵ درصد نیز در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود.

خلجی قرار گرفتن در مسیر ترانزیت انرژی شمالغرب کشور را از مزیت‌های شرکت برق منطقه زنجان دانست و افزود: استان زنجان در مسیر انتقال برق شمالغرب کشور قرار گرفته که این موضوع خود یک ظرفیت محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت ‌سازی قابل توجهی در شبکه برق منطقه زنجان شده و حدود ۶۸ درصد از ظرفیت شبکه منطقه زنجان خالی است عنوان کرد: متقاضیان زیادی در خصوص برق صنعتی در منطقه داریم و آمادگی کاملی برای تامین برق آنها داریم. .

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان در ادامه با اشاره به اینکه ۱۶ مشترک صنعتی بزرگ زیر مجموعه شرکت منطقه‌ای زنجان است افزود: میزان مصرف برق این مشترکین بالای ۷ مگاوات است.

وی عنوان کرد: امسال سال جهش تولید است و تامین برق صنایع در اولویت وزارت نیرو بوده و بر همین اساس تامین برق شرکت‌های صنعتی مورد توجه جدی قرار گرفته است.

خلجی در ادامه با اشاره به احداث نیروگاه زنجان 2 افزود: این نیروگاه در ۷۵ کیلومتری غرب زنجان در نزدیکی سرچم در حال احداث است.

وی با بیان اینکه میزان سرمایه گذاری این نیروگاه بالای 5 هزار میلیارد تومان است که تقریبا بزرگترین سرمایه‌گذاری در منطقه محسوب می‌شود ابراز کرد: این پروژه قطعا راندمان بهره‌وری بالایی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان در مورد فعالیت نیروگاه‌های تجدیدی پذیر در منطقه زنجان افزود: 3 نیروگاه بادی با ظرفیت ۱۶۳ مگاواتی و همچنین 4 نیروگاه خورشیدی نیز با ظرفیت ۱۰.۱ مگاوات در منطقه فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه از سرمایه‌گذاران در احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر حمایت می‌کنیم افزود: متاسفانه به دلیل بالا بودن هزینه راه اندازی این نیروگاه‌ها اغلب مورد استقبال سرمایه‌گذاران قرار نمی‌گیرد.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر