logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۰
[ شناسه خبر : ۱۷۱۱۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی:

عدم راه‌‌اندازی شبکه ملی اطلاعات خسارات جبران ناپذیری به کشور وارد می‌کند/ اولویت جدی کشور مورد توجه دولت نیست

عدم-راه‌‌اندازی-شبکه-ملی-اطلاعات-خسارات-جبران-ناپذیری-به-کشور-وارد-می‌کند-اولویت-جدی-کشور-مورد-توجه-دولت-نیست
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: عدم راه‌‌اندازی شبکه ملی اطلاعات ضربات و خسارات جبران ناپذیری را به کشور وارد می‌کند.

مصطفی طاهری امروز در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار موج رسا;  اظهار داشت: شبکه ملی اطلاعات به عنوان یکی از اولویت‌‌های مهم کشور محسوب می‌‌شود که می‌‌تواند کمک کار جدی بخش‌‌های امنیت ملی و پدافند غیر عامل باشد.

وی با بیان اینکه بسترهای بسیاری در شبکه ملی اطلاعات قابل بارگزاری بوده و در بحث‌‌های مالی و خدمات کمک شایانی به کشور می‌کند، افزود: در این زمینه‌‌ها اگر کنترل و حساب کتاب دست ما نباشد، آسیب زا خواهد بود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در شبکه ملی اطلاعات در زمینه‌های فرهنگی و تولید محتوا، خاطرنشان کرد: در این زمینه آسیب‌های جدی در کشور وجود دارد که راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات این آسیب‌ها را کاهش می‌دهد.

طاهری با اشاره به پیشرفت 30 تا 40 درصدی شبکه ملی اطلاعات و در زمین ماندن بقیه کارها ادامه داد: باید هر چه سریعتر دولت اقدامات لازم را برای راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات با اختصاص اعتبار لازم انجام دهد.

وی یادآور شد: راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات فقط کابل کشیدن و آماده کردن دیتا نیست بلکه باید در زمینه‌های تولید سیستم عامل، گوشی‌‌های هوشمند، سرچ و بیگ دیتا هم فعالیت‌های لازم انجام شود تا بتوان این شبکه را به بهره‌برداری رساند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات جزو اولویت‌های جدی است که به عنوان اولویت به آن توجه نمی‌شود.

 طاهری با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت فضای مجازی، بیان داشت: دولت کمترین احساس نیاز را نسبت به راه‌‌اندازی شبکه ملی اطلاعات دارد در حالی که نبود این شبکه ضربات و خسارات جبران ناپذیری را به کشور وارد می‌کند.

وی با بیان اینکه با انتشار ویروس کرونا ضرورت راه‌‌اندازی شبکه ملی اطلاعات بیشتر شد، افزود: در حوزه مسائل آموزشی ما نیازمند داشتن چنین شبکه‌‌ای هستیم.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر