logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۱
[ شناسه خبر : ۱۷۰۸۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون اداره کل راه و شهرسازی خبر داد؛

متقاضیان مسکن ملی برای ثبت اولویت پروژه‌ها تا فردا مهلت دارند/ معرفی ۴ هزار متقاضی به بانک

متقاضیان-مسکن-ملی-برای-ثبت-اولویت-پروژه‌ها-تا-فردا-مهلت-دارند-معرفی-۴-هزار-متقاضی-به-بانک
معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: تاکنون 4 هزار نفر از تاییدشدگان جهت واریز مرحله اول آورده نقدی طرح اقدام‌ملی مسکن به بانک معرفی شده که 3200 نفر واریز کرده و بقیه نیز برای شرکت در نظرسنجی و اولویت‌بندی پروژه‌ها در حال واریز هستند.

مسعود شاهین فر در گفت وگو با خبرنگار موج رسا; سعود شاهین‌فر اظهار داشت: در مرحله اول 9 هزار متقاضی ثبت‌نام کرده بودند که شرایط 3500 نفر تایید و بقیه واجد شرایط شناخته نشدند.

وی خاطرنشان کرد: مهلت مجدد برای ثبت اعتراض ردشدگان داده شد که در نهایت پس از بررسی‌های لازم حدود 5 هزار نفر تایید شدند.

شاهین‌فر با بیان اینکه قرعه‌کشی فعلی فقط برای تاییدشدگان مرحله اول انجام می‌شود، گفت: مرحله دوم قرعه‌کشی فاز اول طی دو هفته آتی انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: برای مرحله دوم قرعه‌کشی، تعداد واحدها متناسب با تعداد متقاضیان و با کیفیت مشابه مرحله اول قرعه‌کشی در نظر گرفته شده و کیفیت واحدهای مرحله اول و دوم قرعه‌کشی هیچ تفاوتی با یکدیگر نخواهند داشت.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه تعداد ثبت‌نام‌کنندگان مرحله دوم 16 هزار نفر بود، گفت: شرایط تعدادی از این متقاضیان نیز بررسی و نتایج مشخص شده اما قرعه‌کشی این متقاضیان پس از تایید نهایی تعداد متقاضیان انجام می‌شود.

وی افزود: مهلت شرکت در نظرسنجی پروژه‌های اقدام ملی مسکن تا پایان وقت اداری امروز بود که به دلیل اختلالی که روز گذشته در سیستم به وجود آمده بود تا پایان وقت اداری فردا دوم شهریورماه تمدید شد.

شاهین‌فر اظهار داشت: نتایج پروژه‌های انتخابی متقاضیان پس از جمعبندی نظرسنجی و قرعه‌کشی از طریق پیامک به متقاضیان اعلام می‌شود تا نسبت به واریز مراحل بعدی هزینه ساخت اقدام کنند.

وی در خصوص مبالغ پرداختی متقاضیان گفت: مبلغ پرداختی شامل هزینه ساخت و قیمت زمین انتخابی است.

شاهین‌فر خاطرنشان کرد: هزینه ساخت مسکن ملی به قیمت امروز ۳۰۰ میلیون تومان است که 100 میلیون تومان آن وام و بقیه از محل آورده نقدی متقاضیان تامین می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه آورده نقدی متقاضیان در 6 قسط پرداخت خواهد شد، یادآور شد: قسط اول آن به مبلغ 40 میلیون تومان هنگام ثبت نام توسط متقاضی پرداخت شده و مابقی در 5 قسط پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه قیمت زمین این واحدها به 2 نوع فروش اقساطی و فروش اقساطی 99 ساله است، گفت: در نوع فروش اقساطی، هزینه زمین در طول 5 سال به صورت اقساطی از متقاضی اخذ خواهد شد.

شاهین‌فر افزود: متقاضی می تواند ۲ سال پرداختی نداشته باشد و برای سه سال آخر تقسیط صورت گیرد.

وی اظهار داشت: نحوه تقسیط وام  100 میلیون تومانی نیز با ۲ سال تنفس و در طول 10 سال صورت خواهد گرفت.

شاهین‌فر ادامه داد: متقاضی در روش 99 ساله، هزینه‌ای بابت زمین پرداخت نخواهد کرد اما سند مالکیت نوع 99 ساله بصورت اعیانی و سند مالکیت فروش اقساطی به صورت سند عرصه و اعیان برای متقاضی صادر خواهد شد.//آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر