logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۱
[ شناسه خبر : ۱۷۰۷۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان خبرداد

"کوچه به کوچه با منازل شهدا" با مداحی حاج مهدی رسولی در زنجان/ روضه‌های خانگی احیا می‌شود

"کوچه-به-کوچه-با-منازل-شهدا"-با-مداحی-حاج-مهدی-رسولی-در-زنجان-روضه‌های-خانگی-احیا-می‌شود
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: برنامه "کوچه به کوچه با منازل شهدا" در زنجان از سوی هیئت مذهبی ثار الله زنجان در ایام ماه محرم اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام علی ناصر امروز در گفت‌و‎گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: همزمان با دهه اول محرم برنامه "کوچه به کوچه با منازل شهدا" با هدف ترویج روضه‌خوانی خانگی در زنجان اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه تا کنون سه روضه در درب منزل شهدای شهر زنجان برگزار شده است، افزود: امروز نیز این مراسم در درب منزل شهید رحیم رحیمی با حضور حاج مهدی رسولی برگزار می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت فعلی و انتشار ویروس کرونا، امکان برگزاری برنامه‌های ماه محرم در داخل منازل و فضای مسقف وجود ندارد و روضه‌خوانی در درب منازل شهدا برگزار می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به کمرنگ شدن برگزاری روضه‌های خانگی نسبت به دو سه دهه گذشته، بیان داشت: این برنامه موجب احیای روضه‌های خانگی می‌شود.

حجت‌الاسلام ناصر بیان داشت: برگزاری مجالس عزای ماه محرم به عنوان دارایی معنوی و نعمت بزرگ برای جامعه اسلامی محسوب می‌شود که باید نسبت به احیای آن بیشتر تلاش کرد.

وی یکی از مهمترین دلایل برگزاری این برنامه در درب منازل شهدا را گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و خانواده‌های شهدا عنوان کرد و گفت: در گذشته هر منزل شهیدی با نصب پرچم بر سردرب منزل قابل شناسایی بود اما عده‌ای در جریان نفوذ فرهنگی حتی نام شهدا را از کوچه‌ها حذف کردند.

این مسئول خاطرنشان کرد: ایام ماه محرم فرصتی مناسب برای احیای روضه‌های خانگی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که امسال برنامه "کوچه به کوچه با منازل شهدا" این سنت دیرینه را احیا می‌کند.

حجت الاسلام ناصر بیان داشت: این برنامه به منظور قدردانی از خانواده‌های شهدا برگزار می‌شود که چنین نسلی را برای احیای اسلام، نظام و انقلاب تربیت کرده که جان خود را فدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه مجموعه امور ایثارگران هیئت ثار الله زنجان بدون نگاه اداری برای این کار ارزشمند اقدام کرده است، افزود: هیئات مذهبی و مجموعه‌های ارزشی استان برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گام بر می‌دارند که باید قدر دان آنها بود.//ن

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : ] [ ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱ ]
سلام خداوند به حاج مهدی آقای عزیز توفیق روز افزون دهد. بسیار کار مفید و موثری است و بسیار ماندگار ؛ ان شاالله حقیقتاً ما را در مشهد و کنار مرقد ثامن الحجج(ع) دعاگو خویش قرارداد. سلام مارا به ایشان برسانید و به ایشان بفرمایید ملتمس دعاییم. رزمنده دفاع مقدس سید صلواتی
فرم ارسال نظر