logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۴
[ شناسه خبر : ۱۷۰۳۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مسئول کمیته ستاد کرونا دانشگاهیان استان زنجان خبرداد؛

افزایش تعداد حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری در زنجان/ برگزاری آزمون با نظارت ناظرین بهداشتی

افزایش-تعداد-حوزه‌های-امتحانی-کنکور-سراسری-در-زنجان-برگزاری-آزمون-با-نظارت-ناظرین-بهداشتی
مسئول کمیته ستاد کرونا دانشگاهیان استان زنجان از افزایش تعداد حوزه‌های برگزاری آزمون کنکور سراسری به خاطر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی گفت: کنکور سراسری در استان زنجان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و با حضور ناظرین بهداشت برگزار می‌شود.

محسن نجفیان در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به نحوه برگزاری آزمون‌های سراسری کنکور در استان زنجان اظهار کرد: فاصله گذاری اجتماعی در برگزاری امتحانات مورد توجه قرار گرفته و فاصله داوطلبین براساس دستورالعمل ابلاغی 1.8 متر تعیین شده است.

وی تصریح کرد: شرکت کنندگان باید تجهیزات بهداشتی ماسک و دستکش حتما به همراه داشته باشند و سوالات آزمون نیز بسته و ضدعفونی شده و از قراردادن سوالات بر روی زمین خودداری می‌شود.

رئیس دانشگاه زنجان با اشاره به اینکه سالن‌های برگزاری امتحانات قبل و بعد از برگزاری آزمون‌ها گندزدایی می‌شود عنوان کرد: همه عوامل اجرایی کنکور نیز تست کرونا دادند و سلامت این افراد توسط مرکز بهداشت تایید شده که هیچ گونه علائمی از بیماری کرونا ندارند.

وی با تاکید براینکه همه عوامل اجرایی کنکور مجهز به تجهیزات بهداشتی خواهند شد ابراز کرد: محل تهویه سالن‌های برگزاری امتحانات بازرسی شده و تهویه همه سالن‌های برگزاری امتحانات در استان زنجان استاندارد سازی شدند و وضعیت پنجره‌ها نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

نجفیان با اشاره به اینکه تغذیه شرکت کننده‌ها حذف شده و شرکت کننده‌ها باید خودشان تغذیه لازم را به همراه داشته باشند افزود: آب معدنی نیز با رعایت کامل پروتکل بهداشتی بین شرکت کنندگان توزیع می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اگر داوطلبی به بیماری کرونا مبتلا شده و در بیمارستان نیز بستری باشد هماهنگی‌های لازم انجام شده تا از این داوطلب‌ها در محل بیمارستان امتحان گرفته شود خاطرنشان کرد: همچنین اگر داوطلبی در موقع حضور در امتحان علائمی از بیماری کرونا داشته باشد سالن‌های جداگانه‌ای برای این داوطلبان در همه حوزه‌ها در نظر گرفته شده است.

مسئول کمیته ستاد کرونا دانشگاهیان استان زنجان با اشاره به اینکه در خصوص جلوگیری از تجمع داوطلبین در محل‌های ورود و خروج سالن های برگزاری امتحانات ابراز کرد: بنر‌هایی در محل‌های برگزاری امتحانات تحت عنوان خودداری از تجمعات در قبل و بعد از آزمون نصب شده و از تجمعات در این مکان‌ها جلوگیری می‌شود.

وی عنوان کرد: برای داوطلبین اطلاع رسانی شده از تجمع همراهان نیز خودداری کنند و توصیه‌های بهداشتی و نحوه حضور در محل امتحانات نیز برای داوطلبین ابلاغ شده است.

نجفیان با بیان اینکه محل‌های برگزاری امتحانات با مواد ضوعفونی که توسط دانشگاه علوم پزشکی تایید شده انجام می‌شود ابراز کرد: دانشگاه علوم پزشکی نیز در هر حوزه ناظر بهداشتی قرار داده و این ناظران بر رعایت موارد بهداشتی نظارت می‌کنند.

وی به افزایش تعداد حوزه‌های امتحانی شهرستان زنجان اشاره و عنوان کرد: حوزه‌های برگزاری امتحانات کنکور در شهرستان زنجان شامل پیام نور، دانشگاه زنجان، دانشگاه آزاد، موسسه آموزش عالی روزبه و دانشگاه فنی و حرفه‌ای است.

رئیس دانشگاه زنجان با اشاره به اینکه امسال تعداد حوزه‌های برگزار امتحانات کنکور سراسری افزایش یافته و فضای استفاده شده تقریبا دو برابر سال گذشته است عنوان کرد: در دانشگاه زنجان امسال از 6 حوزه به 9 حوزه افزایش یافته و تعداد شرکت کننده‌ها در هر حوزه برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی نیز کاهش یافته است.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر