logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۹
[ شناسه خبر : ۱۷۰۲۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
از سوی مدیرکل تبلیغات اسلامی زنجان؛

جزئیات برگزاری برنامه‌‌های ماه محرم در زنجان تشریح شد

جزئیات-برگزاری-برنامه‌‌های-ماه-محرم-در-زنجان-تشریح-شد
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان جزئیات برگزاری برنامه‌‌های ماه محرم را در زنجان تشریح کرد و گفت: پروتکل‌های ابلاغی ملاک عمل هیئات مذهبی خواهد بود.

به گزارش موج رسا; حجت‌‌الاسلام سعید احمدی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز ماه محرم، اظهار داشت: به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور، برنامه‌‌های ماه محرم امسال به صورت ویژه و با رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی برگزار می‌‌شود.

وی افزود: برنامه‌‌های هیئات مذهبی استان زنجان با توجه به دستورالعمل ابلاغی ستاد کرونا آماده‌سازی شده و اجتماعات منجر به شیوع بیشتر کرونا، برگزار نمی‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: تجمعات در روستاها نیز در ماه محرم به حداقل رسیده و حرکت دسته عزاداری از روستایی به روستای دیگر ممنوع بوده همانگونه که مراسم تعزیه‎خوانی نیز برگزار نمی‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه برنامه‌‌های مساجد نیز تنها منوط به برگزاری نماز جماعت بوده و هیچ برنامه‌ای در فضاهای بسته برگزار نمی‌شود، ادامه داد: برگزاری هر نوع مراسم عزاداری در فضاهای باز نیز منوط به بازدید کارشناسان و رعایت فاصله اجتماعی است.

حجت‌الاسلام احمدی با اشاره به اینکه زمان تعیین شده برای برگزاری مراسم‌های ماه محرم حدود یک و نیم ساعت بوده و هیچ هیئتی حق ندارد زمان بیشتری را به این موضوع اختصاص دهد، گفت: نحوه ورود و خروج عزاداران نیز کنترل شده و فاصله دو متری از هر طرف رعایت خواهد شد.

وی استفاده از ماسک را برای ورود به مراسم‌های عزاداری ضروری دانست و گفت: هیچ مراسمی در فضاهای بسته برگزار نمی‌‌شود و با برگزار کنندگان اینگونه مراسم‌ها برخورد می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: روضه‌های خانگی نیز در محلات برگزار شده و فضای باز از جمله حیاط حوزه‌های علمیه برای برگزاری مراسم‌های عزاداری به هیئات مذهبی خواهران اختصاص می‌یابد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان برضرورت رعایت شعائر اسلامی از سوی مادحین و شعرا در برنامه‌های ماه محرم تاکید کرد و گفت: مراسم تعزیه ارمغانخانه و رجعئین نیز تعطیل بوده و نباید برگزار شود.

حجت‌الاسلام احمدی بیان داشت: استفاده از طبل در مراسم‌های عزاداری ممنوع بوده و توزیع چای و شربت نیز در موکب‌ها انجام نمی‌‌شود.

وی با بیان اینکه با بسیاری از هیئات مذهبی صحبت‌هایی قبل از آغاز ماه محرم انجام و توضیحات لازم ارائه می‌شود، افزود: جلسه شورای تامین برگزار و نحوه تبیین هیئات مذهبی بررسی شده است.

وی گفت: همه هیائت مذهبی در شش ماه گذشته برنامه‌های خود را تعطیل کرده‌‌اند و در ماه محرم نیز با رعایت همه پروتکل‌‌های بهداشتی برنامه‌های خود را برگزار می‌کنند تنها چند مورد در استان کارشکنی گزارش شد.

این مسئول ادامه داد: اول تذکر به عدم رعایت‌کنندگان از سوی دستگاه‌‌های ذیربط داده می‌شود و در صورت عدم رعایت، برخوردهای لازم انجام می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: هیئات مذهبی برای برگزاری مراسم مطابق پروتکل‌ها باید تعهد بدهند و اگر شرایط لازم را دارند، مجوز دریافت می‌‌کنند و اگر شرایط لازم را ندارند برای مجوز اقدام نکنند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر