logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۲۶
[ شناسه خبر : ۱۶۹۹۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس:

طرح جهش تولید و عرضه مسکن در دستور کار کمیسیون عمران است

طرح-جهش-تولید-و-عرضه-مسکن-در-دستور-کار-کمیسیون-عمران-است
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به برنامه‌های کمسیون مجلس شورای اسلامی در خصوص رونق ساخت و ساز‌های مسکن گفت: طرح جهش تولید و عرضه مسکن در سه محور مهم در دستور کار کمسیون عمران است.

سید البرز حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد رونق ساخت و ساز مسکن در کشور اظهار کرد: طرحی با عنوان طرح جهش تولید و عرضه مسکن در دستور کار کمسیون عمران مجلس قرار دارد.

وی با تاکید براینکه این طرح در سه محور اجرا می‌شود تصریح کرد: این طرح تقریبا در مرحله نهایی قرار دارد و یکی از محورهای این طرح تامین زمین ارزان است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات تامین مسکن بحث زمین است ابراز کرد: 60 تا 70 درصد قیمت تمام شده مسکن به قیمت زمین مربوط می‌شود.

وی با تاکید براینکه این طرح دولت را مکلف می‌کند تمامی اراضی ارزان قیمتی که در حریم شهرها که در دست نهاده‌ها و یا در درون شهر‌ها واقع است برای بخش خصوصی یا دولتی جهت ساخت و ساز مسکن واگذار شود تاکید کرد: این طرح هنوز به صحن مجلس نیامده و جزئیات این طرح نیز بعد از تایید نهایی اعلام خواهد شد.

حسینی با اشاره به اینکه تامین منابع مالی دومین دومین محور این طرح است افزود: تامین منابع مالی این طرح نیز مهم است و صندوقی تشکیل خواهد شد و دولت در این طرح مکلف به تشکیل صندوق تحت عنوان حساب ملی مسکن خواهد شد.

وی عنوان کرد: این صندوق با رویکرد تقویت توان حمایتی و تخصیص بهینه منابع مالی در بخش مسکن فعال خواهد شد.

سخنگوی کمسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: تمامی منابعی که می‌تواند در تولید مسکن کمک کند در این حساب متمرکز خواهد شد و مسئولیت آن نیز به وزیر راه و شهرسازی داده می‌شود.

وی سومین محور طرح را تامین مصالح ارزان قیمت و باکیفیت عنوان کرد و افزود: سیمان و فولاد در قیمت تمام شده ساخت و ساز‌ها بسیار اثر گذار است و در این طرح نگاه ویژه به این موضوع شده است.

حسینی با اشاره به اینکه تولید سیمان به هیچ عنوان به نوسانات ارزی ربطی ندارد و تولید آن در درون کشور اتفاق می‌افتد ابراز کرد: نزدیک به 78 تا 80 میلیون تن تولید کشور بوده که میزان مصرف داخلی نیز 85 تا 60 میلیون تن است.

وی خاطر نشان کرد: ما معتقد هستیم نباید قیمت مصرف داخلی افزایش یابد و باید نیاز داخلی در تولید مسکن برای اقشار کم درآمد تامین شود.//ع    

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر