logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۳
[ شناسه خبر : ۱۶۹۶۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
موج رسا گزارش می‌دهد؛

ناهماهنگی و عدم تامین مالی برگزاری جشنواره مطبوعات زنجان را به تاخیر انداخت/ بی‌خبری ارشاد از برگزاری جشنواره رسانه و کرونا

ناهماهنگی-و-عدم-تامین-مالی-برگزاری-جشنواره-مطبوعات-زنجان-را-به-تاخیر-انداخت-بی‌خبری-ارشاد-از-برگزاری-جشنواره-رسانه-و-کرونا
ناهماهنگی بین خانه مطبوعات استان زنجان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی موجب شد تا اختتامیه جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان زنجان با تاخیر برگزار شود.

به گزارش موج رسا; استارت اولیه جشنواره مطبوعات استان زنجان در سال 94 زده شد و تا کنون این جشنواره در شش سال متوالی علیرغم مشکلات مالی و یا مشکلات حاشیه‌ای آن برگزار شده است.

با برگزاری دوره اول و کسب تجربه لازم دوره‌های بعدی با مشکلات کمتری برگزار شد اگر چه در کم و کیف و نحوه داوری‌ها هر جشنواره‌ای برای خود حاشیه‌ای داشت.

ششمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌‌ها و پایگاه‌های خبری استان زنجان قرار بود 17 مرداد همزمان با روز خبرنگار در زنجان به کار خود همچون سال‌های گذشته پایان دهد اما تا کنون این مراسم که قرار است در فضای مجازی برگزار شود، برگزار نشده است.

"یوسف ناصر" رئیس خانه مطبوعات استان زنجان در خصوص چرایی برگزاری این جشنواره به خبرنگار موج رسا، گفت: ناهماهنگی موجود موجب شده تا برگزاری اختتامیه جشنواره مطبوعات استان زنجان به تاخیر بیفتد.

وی با بیان اینکه بر اساس اساسنامه و اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد برگزاری همه جشنواره‌ها برعهده خانه مطبوعات با نظارت و تامین اعتبار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است، افزود: امسال از طرف ارشاد جدیتی برای برگزاری این جشنواره وجود نداشت چرا که سال‌های قبل بعد از تعطیلات عید جلسه‌ای برگزار و جزئیات، جوایز و اعتبار این جشنواره مشخص و موجب انعقاد تفاهم‌نامه بین خانه مطبوعات و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌شد که امسال این موضوع تا کنون محقق نشده است.

این مسئول بیان داشت: فراخوان این جشنواره با رای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شد اما تا چند روز مانده به روز خبرنگار آثار به دلیل عدم تامین مالی به داوران ارسال نشده بود که با قول فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در خصوص تامین مالی این جشنواره آثار از سوی این اداره کل برای داوری ارسال شد.

رئیس خانه مطبوعات استان زنجان با اشاره به اینکه چون اعتبار این جشنواره تامین نشد، ما پیگیر نشدیم، افزود: بر اساس آخرین اطلاعات از جلسه دیروز آثار به داوری ارسال شده است و قرار است نتایج به صورت مجازی اعلام شود.

ناصر بیان داشت: تا کنون هیچ تفاهم‌نامه و قراردادی با خانه مطبوعات استان زنجان در خصوص برگزاری این جشنواره منعقد نشده است.

وی در خصوص برگزاری اختتامیه جشنواره رسانه و کرونا نیز گفت: منتخبان این جشنواره نیز همزمان با اختتامیه جشنواره مطبوعات معرفی می‌شوند.

این مسئول با اشاره به حضور چشمگیر رسانه‌های استان زنجان در جشنواره رسانه‌ای شمالغرب کشور، گفت: هنوز نتایج این جشنواره نیز اعلام نشده است.

"محمود علیمحمدی"، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز عدم تامین مالی و عدم داوری به موقع را از دلایل عدم برگزاری جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان زنجان برشمرد و گفت: آثار برای داوری ارسال شده است و با اعلام نتایج، اختتامیه این جشنواره برگزار می‌شود.

وی افزود: بخشی از دلایل عدم برگزای این جشنواره مربوط به عدم تامین مالی بود که در حال حاضر این مشکل حل شده است.

وی در خصوص جشنواره رسانه و کرونا گفت: اطلاعی از برگزاری این جشنواره ندارم.

این مسئول خاطرنشان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها همکار برگزاری جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری است.

با وجود اینکه قرار است اختتامیه این جشنواره برگزار شود اما در سال های گذشته اختلافی در اجرای آن بین خانه مطبوعات و فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود نداشت اما امسال خانه مطبوعات از ناهماهنگی موجود گلایه‌هایی دارد که تا کنون تفاهم‌نامه‌ای برای برگزاری این جشنواره منعقد نشده است. //ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر