logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۶
[ شناسه خبر : ۱۶۹۵۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

ممنوعیت برگزاری دسته‌های عزاداری در ماه محرم

ممنوعیت-برگزاری-دسته‌های-عزاداری-در-ماه-محرم
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: همه هئیت‌های مذهبی و مساجد ملزم به رعایت دستورالعمل اعلامی از سوی ستاد کرونا بوده و نباید از آن تخطی کنند.

حجت‌الاسلام سعید احمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: جلسه هماهنگی برنامه‌های عزاداری در استان زنجان در ماه محرم عصر امروز با حضور استاندار زنجان برگزار و نتایج خوبی داشت.

وی با بیان اینکه پروتکل‌های اعلامی از سوی ستاد کرونای مرکز در این جلسه تبیین و مقایسه انجام شد، افزود: فردا نتایج کلی اعلام می‌شود اما شرایط همان شرایطی است که امروز ستاد کرونا اعلام کرده است.

این مسئول بیان داشت: برگزاری هر نوع مراسم عزاداری منوط به رعایت دستورالعمل‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده و همگان باید این پروتکل ها را رعایت کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان مدیریت در نذورات را یکی از مهمترین دستورالعمل‌های ستاد کرونا عنوان کرد و گفت: باید هیئت‌های مذهبی به این موضوع توجه ویژه نمایند.

حجت‌الاسلام احمدی تصریح کرد: برگزاری مراسم‌های عزاداری ماه محرم در مساجد نیز منوط به اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی بوده و این دستورالعمل‌ها به همه مساجد ابلاغ می‌شود.

وی گفت: بر اساس پروتکل اعلامی اولویت برگزاری مراسم عزاداری در مساجدی است که دارای فضای باز هستند اما اگر کنار هر مسجدی حیاط مدرسه و یا ورزشگاهی قرار گرفته باشد می‌توانند از این فضا برای برگزاری مراسم استفاده کنند.

این مسئول ادامه داد: برگزاری مراسم عزاداری در مساجد دارای فضای بسته منوط  به نظر کارشناسان بهداشت بوده و باید شرایط آن مساجد بررسی شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: تلاش می‌کنیم همه برنامه‌های ماه محرم در فضای باز برگزار شود تا قدرت مانور بیشتری برای رعایت دستورالعمل‌ها داشته باشیم.

حجت‌الاسلام احمدی تصریح کرد: هیچ گونه دسته عزاداری چه در زمان‌های خاصی همچون یوم‌العباس و یازدهم ماه محرم و چه از سوی مساجد در ایام ماه محرم برگزار نمی‌شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر