logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۱۶
[ شناسه خبر : ۱۶۹۳۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان:

کمک مومنانه لبیکی به تاکیدات مقام معظم رهبری برای دستگیری از نیازمندان است

کمک-مومنانه-لبیکی-به-تاکیدات-مقام-معظم-رهبری-برای-دستگیری-از-نیازمندان-است
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان گفت: کمک مومنانه لبیکی به تاکیدات مستمر مقام معظم رهبری که به دولتمردان گوشزد می‌کنند که به فکر معیشت و زندگی مردم پایین دست باشند، است.

سید فرشید جعفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: جوامعی که در طول حیاتشان در مقاطعی از تاریخ گرفتار بحران شده‌ و دولت‌ها در کمک رسانی به مردم عاجز مانده‌اند، در چنین شرایطی تنها یک متغیر می‌تواند اقشار پایین دست جامعه را دلگرم به زندگی  کرده و امیدوار کند.

وی افزود: در چنین شرایطی است که آدمیان یکدیگر را یاری می‌رسانند یعنی جامعه به یاری جامعه می‌آید، البته اساسا دولت باید به یاری جامعه بشتابد اما در وضع بحرانی بسیاری از دولت‌ها عاجز از کمک هستند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران علاوه براین که در زیر فشار حداکثری قدرت‌های بزرگ بوده از سوی دیگر گرفتار کرونا ویروس هم است، اما اقشار پایین جامعه که متحمل بیشترین فشار مادی و مالی هستند می‌دانند که نیروهای اصیل انقلابی فارغ از هرگونه دغدغه قدرت، تجمل و شهرت در کنار آنان هستند و تنهایشان نخواهند گذاشت.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان بیان داشت: رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه نمادی ست از این یاریگری و الگویی برای تمام کشورها به ویژه دولت‌هایی که این رزمایش را برابر با مانور نظامی قلمداد می‌کنند، است.

جعفری خاطرنشان کرد: رزمایش کمک مومنانه یک نوآوری در کمک به قشر پایین جامعه محسوب می‌شود که ریشه در اصیل‌‍‌‌ترین آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران داشته و یک نوع ماموریت معنوی است.

وی گفت: این رزمایش نوعی اقدام خالصانه و راستین است که چشمداشتی از نوع سیاست و قدرت در آن نمی‌توان یافت، کمک مومنانه لبیکی به تاکیدات مستمر مقام معظم رهبری که به دولتمردان گوشزد می‌کنند که به فکر معیشت و زندگی مردم پایین دست باشند، محسوب می‌شود.   این استاد دانشگاه بیان داشت: کمک مومنانه در واقع  نشانه‌ای از پشتیبانی خود مردم از یکدیگر است که می تواند الگوی خوبی برای سایر جوامع باشد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر