logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۲
[ شناسه خبر : ۱۶۹۱۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای زنجان:

آب شرب مورد نیاز خدابنده از سد تالوار تامین می‌شود

آب-شرب-مورد-نیاز-خدابنده-از-سد-تالوار-تامین-می‌شود
معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای زنجان در مورد استفاده از آب سد تالوار در تامین بخشی از آب شرب مورد نیاز استان گفت: در تلاش هستیم بخشی از آب شرب شهرستان خدابنده را از این سد تامین کنیم.

به گزارش موج رسا; پرویز قزلباش امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان در مورد اهمیت و کارایی سد تالوار در تامین آب شرب مورد نیاز استان اظهار کرد: سد تالوار یک سد منطقه‌ای برای تامین آب مورد نیاز سه استان در نظر گرفته شده که هدف آن تامین آب کشاورزی، شرب و صنعت است.

وی با بیان اینکه به دلیل کاهش میزان آب این سد محدودیت آبی اعمال شد و تامین آب بخش کشاورزی از این سد حذف شد بیان کرد: آب شرب همدان نیز از تالوار تامین می‌شود و در تلاش هستیم تا تامین آب شرب شهرستان خدابنده از سد تالوار انجام شود.

علی عباسی معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در دشت زنجان طی سال های گذشته 15 متر سطح آب‌های زیرزمینی افت کرده است عنوان کرد: در اثر بارندگی 55 سانتی‌متر از این میزان جبران شده است.

وی همچنین به وضعیت دشت سجاس نیز اشاره و خاطر نشان کرد: در دشت سجاس 10 متر افت آب زیرزمینی را شاهد بودیم که از این میزان تنها 45 سانتی‌متر آن جبران شده است.

عباسی میزان افت آب زیرزمینی در دست ابهر را 30 متر عنوان کرد و گفت: در این دشت با وجود اینکه وضعیت بارندگی در سال آبی گذشته مناسب بود باز هم یک متر افت سطح آب زیرزمینی را شاهد بودیم.

وی با تاکید براینکه افت سطح آب‌های زیرزمینی در دشت ابهر نسبت به سایر دشت‌ها بالاتر است خاطر نشان کرد: در دشت قیدار نیز شاهد افت آب‌های زیرزمینی بودیم که میزان افت آب زیرزمینی در این دشت 13 متر است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای زنجان با اشاره به اینکه در چند سال اخیر سطح آب‌های زیرزمینی در استان افت بالایی داشته و در این دو سال تنها چند سانتی‌متر سطح آب زیرزمینی بالا آمده است افزود: برای اینکه وضعیت آب‌های زیرزمینی استان به حالت نرمال برسد باید 14 تا 15 متر سطح آب‌های زیرزمینی افزایش یابد.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر