logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۴
[ شناسه خبر : ۱۶۸۸۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
موج رسا گزارش می‌دهد؛

بی‌مهری شهرداری به مهر نشینان زنجان/ حاکمیت نگاه تبعیض‌آمیز در مدیریت شهری

بی‌مهری-شهرداری-به-مهر-نشینان-زنجان-حاکمیت-نگاه-تبعیض‌آمیز-در-مدیریت-شهری
بی‌مهری شهرداری نسبت به خدمات شهری مناطق مهر نشین زنجان صدای اهالی این منطقه را درآورده به طوری که مردم این مناطق حتی از داشتن فضای سبز نیز محروم هستند.

به گزارش موج رسا; شهرک ثمین یکی از شهرکهای مهر زنجان است که سالهاست تبعیض خدمات شهری را تجربه میکند و با وجود داشتن موقعیت مناسب از خدمات شهری مناسبی بهره‌مند نیست و این موضوع ساکنین این منطقه را رنج می‌دهد. اهالی این شهرک از وضعیت نامطلوب این شهرک به ویژه نبود فضای سبز مناسب گلایه دارند.

پروژه نیمه تمام فضای سبز این شهر سال‌هاست رها شده و به گفته ساکنین شهرداری منطقه هر سال قول سال آینده را برای تکمیل پروژه نیمه تمام فضای سبز این شهرک می‌دهد.

صادقلو یکی از ساکنین این شهرک در مورد وضعیت نیمه تمام فضای این شهرک عنوان کرد: طرح‌های نیمه تمام فضای سبز این شهرک محلی برای پرورش حشرات و حیوانات موذی شده و اهالی برای رهایی از دست این حیوانات علف‌های هرز منطقه را آتش می‌زنند.

زنجان

ثمین زنجان

یکی دیگر از ساکنین این منطقه در مورد آتش زدن علف‌های هرز منطقه توسط اهالی شهرک عنوان کرد: این اقدام بسیار خطرناکی است که در سال گذشته خطر آتش سوزی یک خودروی پارک شده به خیر گذشت.

عیوضی دیگر اهالی ساکن در این شهرک نیز در مورد نگاه تبعیضانه شهرداری عنوان کرد: توزیع خدمات شهری در زنجان به هیچ عنوان عادلانه نیست و مردم زنجان در مناطق پایین از این مسئله رنج می‌برند.

وی اظهار کرد: متاسفانه در مدیریت شهری زنجان خدمات شهری را با تبعیض توزیع می‌کنند و سال‌هاست این حاکمیت در مدیریت شهری زنجان برقرار است و امروز نیز به وضوح این امر قابل لمس است.

عیوضی با بیان اینکه در شهرداری کسی به حرف ما مردم بها نمی‌دهد عنوان کرد: اینکه تا چه زمانی این دیدگاه حاکمیتی در مدیریت شهری زنجان خواهد ماند خدا داند.

ثمین زنجان

ثمین زنجان

پروژه نیمه تمام فضای سبز شهرک ثمین تکمیل می‌شود

قره‌داغی که به مدت یک هفته است سکانداری شهردار منطقه یک زنجان را بر عهده گرفته در مورد حل مشکلات شهرک ثمین گفت: در این مدت یک هفته‌ای که مسئولیت شهرداری منطقه یک را برعهده گرفتم دو بار از این شهرک بازدید حضوری داشتم که در هر دو مورد از وضعیت فضای سبز این شهرک بازدید کردم.

وی خاطر نشان کرد: در این شهرک پارکی به مساحت هفت هزار متر مربع احداث و کاشت شده است و امسال نیز 50 میلیون تومان اعتبار برای فضای سبز این شهرک لحاظ شده است.

شهردار منطقه یک زنجان عنوان کرد: قرار است فضای سبز شهرداری منطقه یک این اعتبار را برای اجرای عملیات این شهرک استفاده کند و این میزان اعتبار به توسعه فضای سبز در 5 هزار متر مربع هزینه خواهد شد.

ثمین زنجان

ثمین زنجان

وی توسعه و کاشت فضای سبز در شهرک ثمین را از جمله برنامه‌های امسال شهرداری منطقه عنوان کرد و افزود: در تلاش هستیم فضای سبز این منطقه را توسعه داده و شرمنده ساکنین این منطقه نباشیم.

قره‌داغی تاکید کرد: بعد از حدود 20 روز عملیات تکمیل پروژه نیمه تمام فضای سبز شهرک ثمین آغاز می‌شود.

ثمین زنجان

ثمین زنجان

یکی از مشکلاتی که به گفته ساکنین شهرک ثمین سال‌هاست بلاتکلیف مانده فاضلاب شهری که در ورودی شهرک ثمین قرار دارد و بوی نامطبوع آن ساکنین این شهرک را رنج می‌دهد که شهردار منطقه یک زنجان در این مورد گفت: ساکنین این شهرک نیز از این موضوع شاکی هستند و برای ساماندهی وضعیت ورودی شهرک ثمین فراخوان جذب پیمانکار انجام شده و جدول‌گذاری و ساماندهی وضعیت ورودی این شهرک جزو برنامه‌های امسال شهرداری منطقه است.//ع  

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر