logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۳۰
[ شناسه خبر : ۱۶۸۷۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
کارشناس مسائل اقتصادی:

80 درصد مسکن‌های احداثی کشور دست دلالان و سوداگران افتاده است/ املاک احتکاری آزاد شود

80-درصد-مسکن‌های-احداثی-کشور-دست-دلالان-و-سوداگران-افتاده-است-املاک-احتکاری-آزاد-شود
کارشناس مسائل اقتصادی گفت: در طی 10 سال گذشته از 10 میلیون مسکن احداث شده، 7.5 میلیون واحد معادل 80 درصد به دست دلالان و سوداگران رسیده است.

حسین محمودی اصل امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا;  اظهار داشت: طرح اقدام ملی مسکن پس از سال‌ها انتظار از سوی وزیر جدید مسکن از سال گذشته آغاز شده است که ورود مجلس نیز این حوزه نیز می‌تواند فضا را مناسب کند.

وی با بیان اینکه ضروری است دارایی‌های دولت و شرکت‌های دولتی در اختیار تولید مسکن قرار گیرد تا این خلا را پر شود، افزود: احداث مسکن در کشور جدیت خاصی می‌طلبد که باید دولتمردان در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: وقتی افزایش نقدینگی و مالیات بر عایدی ثروت نداشته و منابع به سمت سوداگری و دلالی شیفت پیدا می‌کند در این حالت هرچه مسکن تولید کنیم به دست دلالان می‌رسد.

کارشناس مسائل اقتصادی افزود: در طی 10 سال گذشته از 10 میلیون مسکن احداث شده، 7.5 میلیون واحد معادل 80 درصد مسکن احداث شده به دست سوداگران و دلالان رسیده و مصرف کننده واقعی از چرخه حذف شده است.

محمودی اصل با بیان اینکه ابتدا باید چرخه موجود در زمینه مسکن اصلاح و املاک احتکاری آزاد شود، افزود: در گام بعدی باید به سمت تولید و توزیع مناسب حرکت کنیم.

 این استاد دانشگاه با اشاره به وجود دست‌های پنهان در زمینه بازار مسکن و کسب سودهای میلیاردی از سوی برخی افراد، افزود: این افراد متاسفانه ریالی مالیات برای مسکن پرداخت نمی‌کنند.

وی افزود: افزایش 100 درصدی قیمت مسکن در سایر بازارها نیز تاثیرگذار بوده و باید روند فعلی متوقف شود تا بتوان شاهد رویشی در این بازار شد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر