logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۰
[ شناسه خبر : ۱۶۸۵۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]

قهرمان نامی ووشوی جهان به کمپین به وقت روشنایی پیوست

قهرمان-نامی-ووشوی-جهان-به-کمپین-به-وقت-روشنایی-پیوست
محسن محمد سیفی قهرمان نامی جهان و مهسا جاور قهرمان نامی ایران با پیوستن به کمپین به وقت روشنایی از مردم خواستند تا با پیوستن به این کمپین در مصرف برق مصرفه جویی کرده و به هموطنان در مناطق گرمسیر کمک کنند.

محسن محمد سیفی قهرمان نامی جهان با پیوستن به کمپین به وقت روشنایی به خبرنگار موج رسا; گفت: استفاده بهینه از انرژی برق باید در جامعه همه‌گیر شده و به فرهنگ عمومی مبدل شود.

وی با تاکید براینکه همه کشورهای دنیا به ویژه کشورهای توسعه یافته به انرژی برق اهمیت ویژه‌ای قائل هستند که این نشان از اهمیت آن دارد افزود: اگرچه خیلی‌ها انرژی برق را مایه حیات نمی‌دانند ولی امروزه برای تداوم زندگی این انرژی مهم بوده و نیاز مهم بشر است.

این قهرمان زنجانی عنوان کرد: امروز اهمیت این انرژی تا جایی مهم است که مردم برای تامین مایه حیات نیز به انرژی برق نیاز دارند.

وی با تاکید بر موضوع صرفه جویی در مصرف انرژی برق تاکید کرد: مسئله صرفه‌جویی در گرمای تابستان به صورت ویژه خودنمایی می‌کند که با رعایت مصرف در پیک بار می‌تواند صرفه اقتصادی بالایی برای کشور باشد و همچنین بی‌توجهی به مصرف نیز می‌تواند هزینه‌های گزافی برای کشور متحمل شود.

محمدسیفی با اشاره به اینکه اگر به میزان مصرف برق بی‌توجه باشیم به ویژه در زمان اوج گرما در تامین برق با مشکل مواجه می‌شویم ابراز کرد: مدیریت مصرف برق در ادارات و همچنین در منازل می‌تواند کمک شایانی در کاهش میزان مصرف داشته باشد و این اقدامات می‌تواند جلو خاموشی‌های احتمالی را بگیرد.

وی از مردم خواست به پویش "به وقت روشنایی" بپیوندند و با خاموش کردن تنها 15 دقیقه کولر خود در پیک بار مصرف که از ساعت 12 تا 16 بوده سهمی در کاهش مصرف انرژی برق داشته باشند ابراز کرد: اگر هر کس تنها 15 دقیقه کولر خود را در اوج مصرف خاموش نگه دارد سهم بزرگی در صرفه جویی مصرف انرژی برق خواهند داشت و کمک زیادی به کاهش مصرف برق می‌کنند.

قهرمان ووشو جهان به موضوع آگاهی بخشی به مردم در خصوص اثرات خاموشی برق اشاره و ابراز کرد: اگر مردم در جریان اثرات قطعی برق باشند و بدانند چه آسیبی به اقتصاد کشور و هموطنان‌مان به ویژه در مناطق گرمسیر وارد می‌شود قطعا در مصرف برق صرفه جویی می‌کنند.

زنجان

در ادامه مهسا جاور قهرمان زنجانی تیم‌ملی روئینگ نیز با پیوستن به کمپین به وقت روشنایی عنوان کرد: مدیریت مصرف انرژی برق  در تابستان یکی از موارد مهمی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با تاکید براینکه هزینه‌های زیادی صرف تولید انرژی برق می‌شود تاکید کرد: رسانه‌ها در فرهنگ سازی کاهش میزان مصرف برق در تابستان تاثیر گذاری بالایی دارند.

این قهرمان کشورمان تاکید کرد: ما در تابستان شاهد افزایش مصرف برق هستیم که می‌تواند مشکلاتی را برای کشورمان در تولید انرژی بوجود آورد که برای جلوگیری از وقوع این مشکلات باید علاوه بر کنترل منابع، مصرف برق را مدیریت کنیم و این امر نباید تنها به مشترکین خانگی یا صنعتی معطوف شود بلکه همه مردم باید همگام برای کاهش مصرف برق مشارکت داشته باشند.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر