logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۹
[ شناسه خبر : ۱۶۸۵۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

وضعیت استان زنجان همچنان قرمز است/ از پیک کرونا خارج نشده‌ایم

وضعیت-استان-زنجان-همچنان-قرمز-است-از-پیک-کرونا-خارج-نشده‌ایم
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت: با وجود کاهش تعداد بیماران کووید 19، هنوز زنجان در وضعیت قرمز قرار دارد.

محمد رضا صائینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: در حال حاضر سه شهرستان زنجان، ابهر، خرم‌دره، دارای وضعیت قرمز بوده و شهرستان‌های سلطانیه، ماهنشان و ایجرود دارای وضعیت نارنجی و شهرستان طارم زرد است.

وی افزود: تعداد بسیاری در پیک بیماری در استان زنجان بستری شدند که انتظار فوت افراد بیشتری می‌رفت و امروزه شاهد این موضوع هستیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: با افزایش تعداد بیماران بستری بیمارستان‌ها باید خدمات بیشتری ارائه کنند اما شرایط جسمی برخی افراد موجب می‌شود تا حال آنها ررو به وخامت رفته و متاسفانه فوت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر استفاده از ماسک از سوی مردم افزایش یافته و فاصله اجتماعی بیشتر رعایت می‌شود، افزود: موارد بستری و مراجعه سرپایی به مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان بعد از تعطیلات عید فطر رو به افزایش رفت و با توجه به شواهد موجود برگزاری مراسمات تجمعی از جمله عروسی، عزا و دورهمی‌های خانوادگی موجب افزایش تعداد بیماران در زنجان شد.

صائینی خاطرنشان کرد: اگر مردم به جد رعایت کنند، می‌توانیم از پیک بیماری خارج شویم اما هنوز در پیک قرار داریم به طوری که موارد بستری در استان از 20 تا 30 نفر در اردیبهشت ماه به 70 تا 80 نفر در روز رسیده است که این آمار نیز در مقایسه با آمار موارد بستری 110 نفر در حال حاضر کاهش را نشان می‌دهد.

وی برضرورت استفاده رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک از سوی مردم تاکید کرد و گفت: با رعایت مسائل ساده، تعداد بیماران کاهش می‌یابد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر