logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۲
[ شناسه خبر : ۱۶۸۳۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان:

25 اکیپ بر کشتار دام‌ها در روز عید قربان نظارت می‌کنند

25-اکیپ-بر-کشتار-دام‌ها-در-روز-عید-قربان-نظارت-می‌کنند
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به فعال شدن 25 اکیپ جهت نظارت بر ذبح دام‌ها در عید قربان گفت: از این تعداد 12 اکیپ ثابت و 13 اکیپ سیار است.

محمد‌باقر حاج‌کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه اکیپ‌های نظارتی برای روز عید قربان آماده باش هستند اظهار کرد: شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها نیز مستقر هستند و نظارت‌های لازم را انجام خواهند داد.

وی با تاکید براینکه اکیپ‌ها به صورت ثابت و سیار فعال بوده و نظارت‌های لازم را بر کشتار‌ها انجام خواهند داد عنوان کرد: ذبح دام‌ها در کشتارگاه‌ها با نظارت اکیپ‌های دامپزشکی انجام می‌شود و دام‌ها قبل از ذبح مورد بررسی قرار می‌گیرد و مردم می‌توانند دام‌های خود را در کشتارگاه‌ها ذبح کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه در روز عید قربان 12 اکیپ ثابت و 13 اکیپ سیار در نظر گرفته شده است ابراز کرد: در مجموع این 25 اکیپ بر کشتار دام‌ها نظارت‌های لازم را انجام خواهند داد.

وی با بیان اینکه هم استانی‌ها میتواند جهت اطمینان از سالم بودن دام و همچنیم جلوگیری از انتقال بیماری دامی بین انسان و حیوان دام‌ها خود را در کشتارگاه‌ها ذبح کنند تاکید کرد: ناظران شرعی نیز در کشتارگاه‌ها حضور دارند و در ذبح دام در کشتار‌ها هم از لحاظ شرعی و هم از لحاظ بهداشتی به صورت کامل رعایت می‌شود.

حاج‌کاظمی همچنین تاکید کرد: امسال با توجه به شرایط بیماری کرونا رعایت بهداشت در کشتار دام‌ها باید جدی گرفته شود و در کشتار دام از ماسک و دستکش استفاده شود.

وی بیان کرد: انتقال بیماری کرونا از دام به انسان می‌تواند از طریق فیزیکی در حسن کشتار و تقسیم لاشه اتفاق بیفتد پس تاکید می‌شود حتما همشهریان در حین کشتار و توزیع گوشت دام از دستکش و ماسک استفاده کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان عنوان کرد: بعد از کشتار دام نباید گوشت آن بلافاصله مورد استفاده قرار گیرد و باید لاشه به مدت 24 ساعت در یخچال نگهداری شود تا از انتقال بیماری‌های احتمالی دام مانند تب کریمه کنگو جلوگیری شود.//ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر