logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۰
[ شناسه خبر : ۱۶۸۳۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس:

وضعیت آب شرب استان زنجان نگران کننده است

وضعیت-آب-شرب-استان-زنجان-نگران-کننده-است-
نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس با اشاره به نامناسب بودن وضعیت آب استان زنجان گفت: سیمای آب استان زنجان نگران کننده است.

به گزارش موج رسا; سیدمرتضی خاتمی امروز در جلسه شورای برنامه ریزی استان زنجان اظهار کرد:۴۰ تا ۵۰ درصد مدارس زنجان فرسوده هستند و نیاز به بازسازی و ساخت مدارس در زنجان داریم.

وی با بیان اینکه اعتبارات استان ما برای ساخت مدارس بسیار اندک است عنوان کرد: جمعیت دانش آموزی در زنجان بیشتر از ظرفیت مدارس است و مدارس موجود در زنجان جوابگوی تعداد دانش آموزان نیست. 

خاتمی به ظرفیتهای استان زنجان در حوزه  آثار باستانی و تاریخی اشاره کرد و گفت: اعتبارات استان در حفظ و نگهداری و مرمت آثار باستانی و تاریخی مانند گنبد سلطانیه کم است و نیاز به اعتبارات نگهداری در استان داریم. 

وی با تاکید براینکه انتظار داریم از دامداری، کشاورزی و شیلات استان زنجان حمایت شود افزود: مرحله اول ارائه تسهیلات اشتغال روستایی اجرایی شد که روستائیان به ویژه در حوزه دام نمی‌توانند استفاده کنند. 

نماینده مردم شهرستان ایجرود و ماهنشان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه سیمای آب استان زنجان نگران کننده است عنوان کرد: در حال حاضر وابستگی آب شرب به منابع آب زیرزمینی بیش از ۸۰ درصد بوده  و نیاز صنعت نیز بیش از ۹۰ درصد است. 

وی گفت: اگر سدهای در دست تکمیل استان زنجان به مرحله اجرا برسد میزان وابستگی استان در آب شرب به ۵۰ درصد و صنعت ۶۰ درصد کاهش می‌یابد.

البرز حسینی نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات حوزه آب در استان زنجان عنوان کرد: انتظار  داریم در حوزه آب شرب عنایت ویژه‌ای به استان زنجان شود چرا که وضعیت آب شرب ۱۷۱ روستا در استان اسفناک است. 

وی ابراز کرد: ۵۱ روستا در شهرستان خدابنده در شرایط بحرانی قرار دارد و یکی از مواردی که مردم شهرستان خدابنده را رنج میدهند نبود تاسیسات فاضلاب این شهرستان است که درخواست توجه به اجرای طرح فاضلاب شهری در خدابنده است.

فتح اله حقیقی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه حجم سرمایه گذاری استان زنجان از ۲۵۰۰ میلیارد تومان به بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده است گفت: ۷۰ درصد تولیدات برق فشار قوی کشور در استان  زنجان تولید می‌شود.

  وی بیان کرد: در نساجی و سنگ‌های تزیینی، فولاد، مواد شوینده خام فروشی در استان زنجان نداریم و چرخه تولید کامل است. 

استاندار زنجان بیان کرد: از ۶۵ مورد معدنی که در استان زنجان استخراج می‌شود ۳۶ مورد در استان زنجان استخراج می‌شود. //س 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر