logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۴
[ شناسه خبر : ۱۶۸۱۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

هئیت‌های مذهبی زنجان پروتکل‌های برگزاری مراسم‌های محرم را ارائه کنند

هئیت‌های-مذهبی-زنجان-پروتکل‌های-برگزاری-مراسم‌های-محرم-را-ارائه-کنند
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: هئیت‌های مذهبی استان زنجان در حال تنظیم پروتکل‌ها برای برگزاری مراسم‌های محرم هستند

 حجت‌الاسلام سعید احمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: در حال حاضر مساجد استان تعطیل بوده و با تغییر وضعیت بیماری کرونا، بازگشایی می‌شود.

وی با بیان اینکه برای برگزاری برنامه‌های ماه محرم جلسات متعددی برگزار شده است، افزود: برای برگزاری هر مراسم یک پروتکل بهداشتی تنظیم و ارائه می‌شود.

این مسئول بیان داشت: برگزاری دستجات عزاداری به ویژه حسینیه اعظم و زینبیه اعظم منوط به تغییر وضعیت استان در خصوص بیماری کووید 19 است، اما مراسمات ماه محرم از سوی هئیت‌های مذهبی با تعداد مشارکت کننده بالا در فضای باز برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: هئیت‌های مذهبی شاخص استان باید پروتکل‌های برگزاری مراسم را نوشته و فاصله اجتماعی را در برگزاری مراسمات رعایت کنند.

حجت‌الاسلام احمدی افزود: هئیت‌هایی که دارای فضای باز برای برگزاری مراسم نیستند باید با نظارت دانشگاه علوم پزشکی موقعیت محل تایید شده و از لوازم بهداشتی از جمله ماسک و مواد ضد عفونی کننده استفاده کنند.

وی از برگزاری دوره‌های آموزشی برای مسئولان و خادمان هئیت‌های مذهبی استان خبرداد و گفت: برگزاری مراسم در این هئیت‌های بزرگ منوط به شرکت در این دوره است.

این مسئول خاطرنشان کرد: مساجد و هئیت‌‌هایی که دارای مجموعه‌های کوچک برای برگزاری مراسم هستند باید مجوزهای لازم را از سوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی همچون شب‌های قدر دریافت کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه هئیت‌های مذهبی استان در حال تنظیم پروتکل‌ها هستند، افزود: مدیریت نذورات محرم از جمله قربانی، اطعام و توزیع بسته‌های غذایی و بهداشتی باید با توجه به دستورالعمل‌های ارائه شده توسط دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی باشد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر