logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۶
[ شناسه خبر : ۱۶۸۱۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه قیدار:

ائمه جمعه در پیچ‌های تاریخی مردم را راهنمایی می‌کنند

ائمه-جمعه-در-پیچ‌های-تاریخی-مردم-را-راهنمایی-می‌کنند
امام جمعه قیدار گفت: خطبه‌های نماز جمعه بصیرت آفرین بوده و در مسائل مختلف و پیچ‌های تاریخی ائمه جمعه نسبت به روشنگری و بصیرت‌افزایی مردم اقدام کرده و در فتنه‌ها به مردم بصیرت و راهنمایی می‌دهند.

 حجت‌الاسلام علی موسوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; با تبریک پنجم مرداد به عنوان سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در ایران، اظهار داشت: نمازجمعه همواره مایه آرامش مردم و جامعه بوده است و همانگونه که در قرآن کریم آمده است که با یاد خداوند متعال قلب‌ها آرامش می‌یابد و در سوره جمعه نیز مردم را به شتافتن به سمت ذکر الهی دعوت می‌کند.

وی با بیان اینکه نماز جمعه مصداق بزرگ ذکر الهی محسوب می‌شود، افزود: در چهل سال گذشته نماز جمعه‌ها مایه امید و امید آفرینی و آرامش جامعه بوده‌اند.

امام جمعه قیدار خاطرنشان کرد: نماز جمعه وحدت آفرین بوده و مردم هر هفته با مشکلات سیاسی و اجتماعی آشنا شده و وحدت و انسجام بین مردم شکل می‌گیرد که این موضوع یکی از بزرگترین کارکردهای نماز جمعه محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام موسوی بیان داشت: در هشت سال دوران دفاع مقدس و دوران سازندگی ائمه جمعه با خطبه‌ خوانی مردم را برای دفاع از میهن، اسلام و ارزش‌های اسلامی ترغیب و تشویق می‌کردند.

وی گفت: بسیاری از معضلات و مشکلات مردم در نماز جمعه‌ها مطرح شده و ائمه جمعه پل ارتباطی بین مردم و کارگزاران و مسئولان بوده و در خطبه‌ها مشکلات را بیان می‌کنند.

امام جمعه قیدار با بیان اینکه خطبه‌های نماز جمعه بصیرت آفرین بوده و در مسائل مختلف و پیچ‌های تاریخی ائمه جمعه نسبت به روشنگری و بصیرت‌افزایی مردم اقدام کرده و در فتنه‌ها به مردم بصیرت و راهنمایی می‌دهند.

حجت‌الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: نماز جمعه همواره گفتمان سازی کرده و فرمایشات و مطالبات مقام معظم رهبری را به مطالبه‌گری تبدیل و برای مردم تبیین کرده است.

وی از تشکیل قرارگاه فرهنگی در ستاد نماز جمعه شهرستان قیدار خبرداد و گفت: با تشکیل این قرارگاه هم‌افزایی خوبی در خصوص اجرای برنامه‌های فرهنگی و حل مشکلات و معضلات فرهنگی ایجاد شده و در قالب کارگروه‌های متعدد با حضور اقشار مختلف مشکلات و مسائل مردم مطرح و حل می‌شود.

امام جمعه قیدار راه‌اندازی میز خدمت در نماز جمعه را از دیگر دستاوردهای نماز جمعه عنوان کرد و گفت: در میز خدمت هر هفته یک مسئول برای حل مشکلات مردم حضور یافته و موارد مطرح شده را پاسخگویی می‌کند.

حجت‌الاسلام موسوی بیان داشت: برخی از مشکلات مردم در خطبه‌های نماز جمعه طرح و پیگیری می‌شود که تا کنون نیز نتایج خوبی داشته و رضایت بخش بوده است.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر