logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۹
[ شناسه خبر : ۱۶۸۰۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان مطرح کرد؛

نماز جمعه قرارگاه ایمان، اخلاق و بصیرت/ برنامه‌های محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود

نماز-جمعه-قرارگاه-ایمان،-اخلاق-و-بصیرت-برنامه‌های-محرم-با-رعایت-پروتکل‌های-بهداشتی-برگزار-می‌شود
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: نماز جمعه قرارگاه ایمان، اخلاق، بصیرت و هم‌افزایی از دیدگاه مقام معظم رهبری محسوب می‌شود.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله شیخ علی خاتمی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فلسفه نماز جمعه را باید در قرآن و سنت پیامبر گرامی اسلام جستجو کرد، زمانی که پیامبر اکرم (ص) به مدینه مهاجرت کردند این شهر به نام مدینه نبی نامگذاری شد.

وی با بیان اینکه اولین برپادارنده نماز جمعه خود پیامبر گرامی اسلام است، ادامه داد: در این مکان مقدس دستورات اسلام برای انسان سازی و جامعه سازی بیان می‌شود.

امام جمعه زنجان افزود: پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام که باید این رسالت در قالب امامت استمرار می‌یافت تبدیل به خلافت و میراثی برای سلطنت طلبان شده و امروز با وجود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون نفر مسلمان در جهان، در اثر عمل نکردن به قرآن و سنت پیشرفت چندانی حاصل نشده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان برگزاری برنامه‌های جمعی را یکی از مهمترین دستورات دین برشمرد و گفت: نماز به عنوان ستون دین بوده و برپایی آن به صورت دست جمعی ثواب بسیاری داشته و ثواب نماز با حضور 10 نفر از دست انسان خارج است.

آیت‌الله خاتمی بیان داشت: متاسفانه برپایی نماز جماعت و جمعه توسط غاصبان خلافت از جمله بنی‌امیه و بنی‌عباس به تعطیلی کشیده شد تا اینکه معمار کبیر انقلاب اسلامی با پیروزی نظام اسلامی فرمان برگزاری نماز جمعه را صادر کرده و نماز جمعه در نظام جمهوری اسلامی با روحانی مجاهد، انقلابی و ابوذر زمان -آیت‌الله طالقانی - برپا و امروز هم امام جهان اسلام مقام معظم رهبری با حکم امام خمینی(ره) به عنوان امام جمعه ام‌القرای اسلام ادامه دهنده این راه محسوب می‌شوند.

*برپایی نماز جمعه در 900 نقطه کشور

وی ایجاد اتحاد و انسجام در بین مردم با اقامه نماز جمعه در 900 نقطه کشور را از مهمترین دستاوردهای نماز جمعه عنوان کرد و گفت: دعوت به تقوا و معارف دینی، بیان مسائل جهان اسلام، کشور و منطقه، بصیرت افزایی، ایجاد اعتماد و تقویت روحیه همه با هم بودن از دیگر کارکردهای نماز جمعه است.

امام جمعه زنجان نماز جمعه را قرارگاه ایمان، اخلاق بصیرت و هم‌افزایی از دیدگاه مقام معظم رهبری معرفی کرد و گفت: امام جمعه لیدر حزب نبوده  و سرباز ولایت و خادم مردم است که مطالبات مردمی را پیگیری می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: از دیدگاه مقام معظم رهبری امام جمعه در میان جبهه طرفدار اسلام و غیرطرفدار اسلام باید موضع روشن به نفع جریان طرفدار اسلام گرفته و رنگی جز رنگ ولایت نداشته باشد.

آیت‌الله خاتمی نماز جمعه را یکی از عناصر حفظ کننده جامعه اسلامی عنوان کرد و افزود: در دوران دفاع مقدس ۹۵ درصد شرکت‌کنندگان در جنگ مسجدی و اهل نماز جمعه بوده و کمک‌کنندگان و پشتیبانان جبهه نیز اصحاب جمعه و جماعت بودند.

وی گفت: شرکت‌کنندگان در نماز جمعه و جماعت در مناسبت‌های ملی و مذهبی حضور گسترده‌ای داشته و توطئه‌ها و فتنه‌گری‌ها را به عنوان پاسداران حریم ولایت خنثی می‌کنند.

امام جمعه زنجان با اشاره به آمار بالای حضور جوانان در نماز جمعه شهر زنجان، ادامه داد: معتقدم حضور جوانان باید در همه شئونات اجتماعی و فرهنگی افزایش یافته و با بصیرت‌افزایی و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان در صف مقدم قرار گیرند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان تصریح کرد: اسلام دین به عنوان دینی فرهنگی محسوب می‌شود که دشمنان از نیروی فرهنگی آن ترس داشته و با شبهه افکنی دروغ پراکنی تلاش می‌کنند تا نسل جدید را از اسلام جدا کنند.

آیت‌الله خاتمی با بیان در زمینه مسائل فرهنگی با حد مطلوب فاصله داریم اگر چه ارتباط مردم با اهل بیت عصمت و طهارت (ع) عامل بازدارنده مهمی است، افزود: در زمینه توسعه فرهنگی با تاکیدات و مطالبات مقام معظم رهبری فاصله داریم که ضروری است جوانان آگاه و فعالان فضای مجازی برای پاسخگویی به شبهات گام‌هایی بردارند.

وی در خصوص برگزاری مراسم‌های ماه محرم در زنجان نیز گفت: محرم تعطیل بردار نیست و همانگونه که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی زندگی می‌کنیم، آموزش می‌دهیم و چرخ اقتصاد را می‌چرخانیم باید برنامه‌های ماه محرم نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

 امام جمعه زنجان افزود: ضروری است هئیت‌های مذهبی شاخص استان تدابیری اندیشیده و طبق اقتضائات زمان برنامه‌های ماه محرم را برگزار کنند اگر چه دسته‎های عزاداری چند ساعته برگزار نمی‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان در خصوص تاکیدات مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: منشور مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری باید سرلوحه رفتار و کردار نمایندگان قرار گیرد و این تعبیر که این دوره مجلس شورای اسلامی انقلابی‌ترین مجلس دوران 40 ساله است، بزرگترین سرمایه این دوره مجلس محسوب می‌شود.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه ترجیح می‌دهم مسائل داخلی و مشکلات را با خود مدیران در میان بگذارم تا با مردم، گفت: تا کنون کسی را در نماز جمعه بالا نبرده و به کسی انتقاد نکرده‌ام و تلاشم این بوده است که در جلسات خصوصی با مدیران صحبت کنم و در جلسات شورای برنامه‌ریزی و اداری تندترین انتقادات را به مسئولان بیان کرده‌ام.

*هزینه کرد 20 میلیارد تومانی برای مصلی زنجان

وی در خصوص احداث مصلی خاتم الانبیای زنجان نیز گفت: تا کنون برای احداث این مجموعه 20 میلیارد تومان هزینه و فضای داخلی آن به پایان رسیده است و در صورت اختصاص اعتبارات لازم فضای بیرونی نیز ساماندهی می‌شود اگر چه با شهرداری در این زمینه تفاهم‌هایی انجام شده است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر