logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۵
[ شناسه خبر : ۱۶۸۰۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرعامل پایانه صادارتی محصولات كشاورزی استان زنجان:

شهرداری زنجان باعث تعطیلی 8 ساله پروژه پایانه صادراتی محصولات كشاورزی است

شهرداری-زنجان-باعث-تعطیلی-8-ساله-پروژه-پایانه-صادراتی-محصولات-كشاورزی-است
مدیرعامل پایانه صادارتی محصولات كشاورزی استان زنجان با اشاره به تعطیلی 8 ساله پروژه پایانه صادراتی كشاورزی زنجان با مخالفت شهرداری گفت: دیوان عدالت اداری در سال 95 مبنی بر اجرای پروژه صادر شده اما تا امروز به مرحله اجرا نرسیده است.

عبدالله اسماعیلیان در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اجرای طرح پایانه‌های صادراتی در استان زنجان اظهار کرد: در حال حاضر طرح پایانه صادراتی استان زنجان در انتظار پروانه تمدید توسط شهرداری است.

وی تصریح کرد: در سال 95 دیوان عدالت اداری حکمی مبنی بر تمدید پروانه پروژه صادر کرده اما تا به امروز موفق به اخذ تمدید پروانه ساختمانی این پروژه از شهرداری نشدیم.

اسماعیلیان تاکید کرد: با وجود حکم دیوان عدالت اداری هنوز موفق به اخذ تمدید ساختمانی این پروژه نشدیم و شهرداری مانع احداث پروژه ساختمانی این پروژه است.

وی با بیان اینکه این پروژه به بهانه‌های مختلف متوقف شده است عنوان کرد: این پروژه از سال 92 پروژه متوقف شده و در سال 95 دیوان عدالت اداری حکم خود مبنی بر اجرای پروژه صادر شده و از 95 تا به امروز به دنبال اجرای حکم هستیم و تاکنون موفق نشدیم.

مدیرعامل پایانه صادارتی محصولات كشاورزی استان زنجان به اقدامات انجام شده در اجرا و تکمیل پروژه عنوان کرد: سالن بسته‌بندی میوه به بهره‌برداری رسیده همچنین سالن نگهداری میوه نیز به پایان رسیده است.

وی از ساخت و تکمیل سالن تولید میوه خشک و آزمایشگاه تایید استاندارد مجموعه خبرداد و عنوان کرد: بخش پمپ‌بنزین این مجموعه متاسفانه توسط مسئولان استانی تعطیل شده است.

اسماعیلیان با بیان اینکه کاهش تولید ضایعات محصولات کشاورزی از مهمترین اهداف این پروژه است خاطر نشان کرد: در این پروژه اگر میوه‌ها قابل عرضه بوده از طریق میوه تره بار زنجان در سطح استان توزیع می‌شود و اگر هم قابل صادرات باشد نیز بسته بندی شده به سایر استانها و یا خارج از کشور صادر می‌شود.

وی با تاکید براینکه اگر محصولات کشاورزی هم قابل عرضه و هم قابل صادرات نباشد خشک شده و به صورت میوه‌های خشک در بازار عرضه می‌شود خاطر نشان کرد: بزرگترین ضعفی که در حال حاضر در حوزه کشاورزی وجود دارد ضعف بسته‌بندی محصولات است که با تکمیل این پروژه این مشکل در استان برطرف می‌شود.

مدیرعامل پایانه صادارتی محصولات كشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه هیچ کدام از مسئولان استانی به مشکل پایانه صادراتی محصولات كشاورزی ورود نکردند تا این مشکل را برطرف کنند افزود: چندین سال است که پروژه به دلیل مخالفت شهرداری تعطیل است.

وی عنوان کرد: با تکمیل این پروژه بخش کشاورزی استان زنجان به صورت کامل ساماندهی می‌شود.//ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر