logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۶
[ شناسه خبر : ۱۶۸۰۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان:

نماز جمعه مهمترین پایگاه قانونی بیان مطالبات مردمی است

نماز-جمعه-مهمترین-پایگاه-قانونی-بیان-مطالبات-مردمی-است
امام جمعه ماهنشان گفت: نماز جمعه مهمترین پایگاه قانونی بیان مطالبات اعتقادی، فرهنگی و اجتماعی مردم از اقشار مختلف جامعه محسوب می‌شود‌.

حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت: از دیدگاه بوردیو جامعه شناس و نظریه‌پردار مطرح، فرهنگ اگر درست شکل نگیرد برای قشر متوسط و پایین جامعه زیانبار می‌شود چرا که فرهنگ مفهوم لغزنده‌ای داشته و سرمایه‌داران فرهنگ را به گونه‌ای شکل می‌دهند که منافع آنها را تامین کند.

وی افزود: در تحلیل جامعه شناختی امام جمعه و نهاد نماز جمعه تلاش می‌کند که فرهنگ آرمانی را به گونه‌ای واقعیت ببخشد که منافع عموم محرومین و قشر متوسط را تامین کند و این موضوع به عنوان یکی از مهمترین دستاوردهای نماز جمعه محسوب می‌شود.

امام جمعه ماهنشان ادامه داد: اهمیت نماز جمعه و جایگاه آن به اندازه‌ای است که خداوند متعال در قرآن امر و دستور می‌دهد که برای برپایی آن، فعالیت‌های دنیوی تعطیل شود.

حجت‌الاسلام زاهدی پور بیان داشت: مکان برگزاری نماز جمعه در ماهنشان مکان مناسبی نبود و به همین دلیل در سال 90 کلنگ مصلی این شهرستان به زمین زده شد و امروز مصلی ماهنشان با معماری اسلامی به گواهی مهندسان زیباترین و مستحکم‌ترین مصلی استان محسوب می‌شود اگر چه برای اتمام این پروژه بودجه بیشتری مورد نیاز است.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت جوانان برای سخنرانی پیش از خطبه از اصناف و گروه‌های مختلف، افزود: با دادن مسئولیت به نوجوانان و جوانان باید موجب جذب آنان به نماز جمعه شده و نماز جمعه باید مکانی برای ارائه مطالبات مردم باشد.

امام جمعه ماهنشان با اشاره به اینکه رسانه‌ها نقش مهمی در جذب افراد به نماز جمعه دارند، ادامه داد: نماز جمعه می‌تواند مطالبات مردم را تامین کرده و به عنوان قرارگاه فرهنگی جامعه همه فعالیت‌های فرهنگی باید از این قرارگاه صادر شود.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور افزود: نماز جمعه عامل وحدت و همدلی جامعه بوده و حس مسئولیت اجتماعی افراد را افزایش می‌دهد.

وی گفت: نماز جمعه مهمترین پایگاه قانونی بیان مطالبات اعتقادی، فرهنگی و اجتماعی مردم محسوب می‌شود و به همین دلیل برخی‌ها علیه این نهاد جو سازی می‌کنند چرا که بیان مطالبات مردم با خواست و اراده آنها همخوانی ندارد و همواره خواسته‌های مردم را نادیده می‌گیرند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر