logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۳
[ شناسه خبر : ۱۶۷۸۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس شورای ملی زیتون:

بیمه کشاورزی در پرداخت خسارتها کوتاهی می کند

بیمه-کشاورزی-در-پرداخت-خسارتها-کوتاهی-می-کند
رئیس شورای ملی زیتون در مورد میزان خسارت باغات زیتون و ورود بیمه کشاورزی به پرداخت خسارت‌ها گفت: عملکرد ضعیف بیمه کشاورزی در حق کشاورزان ظلم است.

مهدی عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به عملکرد بیمه کشاورزی در استان زنجان اظهار کرد: بیمه کشاورزی در استان زنجان عملکردی نداشته و این ضعف عملکرد باعث شده کشاورزان به بیمه کشاورزی هیچ اعتمادی نداشته باشند.

وی با بیان اینکه بیمه کشاورزی به اندازه مبلغی که از کشاورزان دریافت می‌کنند تعهد ندارند افزود: بیمه کشاورزی در پرداخت خسارتها کوتاهی می‌کند. 

رئیس شورای ملی زیتون در مورد خبر منتشر شده مبنی براینکه مشکل پرداختی بیمه کشاورزان برطرف شده است افزود: این خبر واقعیت ندارد متاسفانه برخی‌ها این خبرها را برای حفظ صندلی و جایگاه خود اعلام می‌کنند و همچنان مشکل بیمه کشاورزی برطرف نشده و بیمه کشاورزی همچنان در عمل به تعهدات خود کوتاهی می‌کند. 

وی با تاکید براینکه عملکرد ضعیف برخی از مسئولان در حق کشاورزان ظلم است عنوان کرد: متاسفانه مسیری که مسئولان در بیمه کشاورزی طی میکنند جز تخریب چیزی نیست و عملا کاری برای کشاورزان انجام نمی‌دهند. 

عباسی با اشاره به اینکه بانک کشاورزی خود را متولی تولید در کشور میداند اما کاملا مشخص است که چه بلائی بر سر کشاورزان آورده است ابراز کرد: تا زمانی که اصل ۴۴ در کشور اجرا نشود این وضعیت پابرجا است. 

وی گفت: تا زمانی که مبنای دستورات براساس اصل ۴۴ با در نظر گرفتن کرسی بخش خصوصی نباشد این مشکلات ماندگار است. 

رئیس شورای ملی زیتون به موضوع یکجانبه عمل کردن دولت در برابر بخش خصوصی عنوان کرد: متاسفانه دولت در مقابل بخش خصوصی تصمیمات یکجانبه می‌گیرد که این کار مشکلات را به هیچ عنوان برطرف نمی‌کند. 

عباسی با بیان اینکه بسیاری از بخشنامه‌های دولت نقش حاکمیتی دارد عنوان کرد: نظر بخش خصوصی در اعمال صدور بخشنامه‌ها وجود ندارد. 

وی در مورد بیمه کشاورزی عنوان کرد: صراحتا به این  موضوع تاکید میکنم کشاورزان نباید محصولات خود را بیمه کنند به دلیل اینکه پولهایی که از مردم جهت بیمه کشاورزی دریافت می‌شود به دلیل بی توجهی و گاها سوئ استفاده برخی از مسئولان حیف و میل می‌شود.

رئیس شورای ملی زیتون در مورد خسارت باغات زیتون خاطر نشان گرد: امسال خیلی از باغات زیتون دچار خسارت شدند هیچ برآوردی خسارتی از سوی بیمه کشاورزی انجام نشده است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر