logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۷
[ شناسه خبر : ۱۶۷۷۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس کمیسیون تجارت و روابط خارجی اتاق بازرگانی استان زنجان:

دولت در بخشنامه برگرداندن ارز حاصل از صادرات یکطرفه تصمیم گرفته است

دولت-در-بخشنامه-برگرداندن-ارز-حاصل-از-صادرات-یکطرفه-تصمیم-گرفته-است
رئیس کمیسیون تجارت و روابط خارجی اتاق بازرگانی استان زنجان با تاکید بر اینکه دولت باید با بخش خصوصی تعامل داشته باشد گفت: دولت در تصمیمات خود در حوزه اقتصادی و صادراتی یکطرفه عمل می‌کند.

مهدی رنگرونا در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد بخشنامه دولت در بازگرداندن ارز حاصل از صادرات به داخل کشور اظهار کرد: تا پایان امروز صادرکنندگان فرصت دارند تعهدات صادراتی خود از طریق واریز ارز به سامانه نیما باید عمل کنند.

وی تصریح کرد:  صادرکنندگان فرصت دارند به تعهدات خود تا پایان امروز در سامانه نیما عمل کنند و ارز حاصل از صادرات خود را برگردانند.

رئیس کمیسیون تجارت و روابط خارجی اتاق بازرگانی استان زنجان ابراز کرد: صادرکنندگانی که از تعهدات صادراتی خود جا ماندند هر زمانی که ارز خود را برگردانند بانک مرکزی با حداقلی نرخ نیما ارز آنها را خریداری می‌کند.

وی با تاکید براینکه برای صادرکننده‌ای که به تعهدات خود عمل نکند محدودیت‌هایی در نظر گرفته شده است عنوان کرد: تاییدیه ثبت سفارشات، تعلیلق کارت بازرگانی و از  برخی دیگر خدمات محروم خواهند شد  و صدور بارنامه برای این گونه صادرکنندگان که به تعهد خود عمل نکرده انجام نمی‌شود.

رنگرونا با بیان اینکه دولت در شرایط تحریمی دشمن باید با صادرکنندگان تعامل داشته باشد تا اقتصاد کشور دچار مشکل نشود ابراز کرد: دولت در خصوص برگرداندن ارز بر پایه تعامل با صادرکنندگان عمل کند چرا ما صادرکنندگان نیز مخالف برگرداندن ارز حاصل از صادرات نیستند ولی در چنین شرایطی دولت باید حامی صادرکنند باشد.

وی با تاکید بر لزوم افزایش تعامل دولت با صادرکنندگان شناسنامه‌دار گفت: دولت باید صدای بخش خصوصی را هم بشنود چرا تا به امروز دولت هر اقدامی که انجام داده به صورت یکطرفه بوده و به هیچ عنوان به نظر بخش خصوصی توجهی نکرده است.

رئیس کمیسیون تجارت و روابط خارجی اتاق بازرگانی استان زنجان با تاکید بر اینکه دولت در بخشنامه بازگرداندن ارز حاصل از صادرات با صورت یکطرفه عمل کرده است گفت: صادرکننده خود مخالف این موضوع نیستند ولی باید نظر بخش خصوصی هم در این شرایط توجه شود‌.

وی با اشاره به اینکه دولت خود در چنین شرایط در خیلی از موارد توان بازگرداندن منابع عظیم خود را ندارد وقتی که دولت خود در این شرایط بازمانده از بخش خصوصی چه انتظاری هست گفت: بخش خصوصی نیازمند تعامل دولت است تا بتوانند با تعامل از شرایط بوجود آماده عبور کنند.

رنگرونا با اشاره به اینکه در شرایط کنونی وظیفه صادرکننده این است که ارز خود را برگردانند و این را وظیفه خود می‌دانند ولی باید در چنین شرایطی دولت نیز تسهیلگری را برای صادرکنندگان ایجاد کند بیان کرد: متاسفانه دولت به بحث تسهیل‌گری توجهی نکرده است‌.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر