logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۳
[ شناسه خبر : ۱۶۷۷۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خبر داد؛

اشغال 602 تخت بیمارستانی توسط بیماران کرونایی در زنجان

اشغال-602-تخت-بیمارستانی-توسط-بیماران-کرونایی-در-زنجان
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به شیوع بیماری کرونا در استان زنجان گفت: در حال حاضر شیوع بیماری کرونا علی‌رغم افزایش حساسیت مردم بالا بوده و تعداد بیماران بستری در آی‌سی‌یو افزایش یافته است.

علیرضا آرمانی‌کیان در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد دریافت هزینه درمان از بیماران کرونایی اظهار کرد: دریافت هزینه‌ها براساس فرانشیز دولتی بوده و 90 درصد هزینه‌ها توسط بیمه‌ها پرداخت می‌شود.

وی با تاکید براینکه دریافت هزینه‌ها براساس تعرفه‌های مشخصی انجام می‌شود عنوان کرد: دستورالعملی برای افراد بی‌بضاعت نیز ابلاغ شده و افرادی که مشکلات مالی دارند دفتر مددکاری بیمارستانها می‌توانند این موضوع را پیگیری کرده و به این افراد کمک کنند.

آرمانی‌کیان خاطرنشان کرد: هزینه درمانی بیماران کرونایی که در حال حاضر به بیمارستان‌های خصوصی منتقل می‌شوند عملا با قرارداد خصوصی دریافت می‌شود ولی این بیمارستان‌ها هزینه‌ها را از بیمار براساس تعرفه دولتی دریافت می‌کنند و مابه‌التفاوت هزینه توسط دانشگاه علوم پزشکی زنجان پرداخت می‌شود.

وی همچنین به میزان تخت‌های اشغال شده توسط بیماران کرونایی نیز اشاره و بیان کرد: امروز 602 تخت توسط بیماران کرونایی اشغال شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید براینکه این تعداد آمار بسیار بالایی برای استان زنجان است ابراز کرد: بیشتر بیماران کرونایی در استان زنجان حال مساعدی ندارند و این نشان می‌دهد که روند بیماری در سطح شهرستان و استان همچنان در حالت شیوع است.

وی با تاکید براینکه تعداد بیماران بستری در آی‌سی‌یو در استان زنجان نیز افزایش یافته است بیان کرد: این موضوع نشان می‌دهد آمار مبتلایان قطعی در استان افزایش می‌یابد.

آرمانی‌کیان با تاکید براینکه از تعداد تخت‌هایی که برای بیماران کرونایی آماده شده 60 تا 70 درصد آنها اشغال است افزود: خدمات رسانی به سایر بیماران نیز در کنار بیماران کرونا انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه پرسنل درمانی بیشتر از سایر مردم در معرض مبتلا به کرونا هستند عنوان کرد: تعداد زیادی از پرسنل درمانی در استان زنجان درگیر این بیماری شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید براینکه اخیرا با ورود فارغ‌التحصیلانی به همراه گروه پشتیبان به حوزه درمان مشکل حادی در حوزه نیروی انسانی نداریم عنوان کرد: در خصوص متخصصان و کادر پیراپزشکی کماکان با مشکلاتی مواجه هستیم که امیدواریم با تدابیر اتخاذ شده این مشکل برطرف شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر آمار دقیقی از تعداد افراد کادر درمانی مبتلا شده به بیماری کرونا ندارم افزود: در چند روز گذشته تعداد مبتلایان کادر درمان به بیماری کرونا حدود 240 نفر بود.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر