logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۲
[ شناسه خبر : ۱۶۷۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
بعد از چند ماه بلاتکلیفی؛

وقت کشی در اقدام با وجود اعتراف به عقب‌ماندگی/ طرح ملی مسکن از واقعیت تا گفتاردرمانی

وقت-کشی-در-اقدام-با-وجود-اعتراف-به-عقب‌ماندگی-طرح-ملی-مسکن-از-واقعیت-تا-گفتاردرمانی
با اینکه چندین ماه است که دولت اجرای طرح مسکن ملی را خبر داده اما در طول این مدت اکثر متقاضیان هنوز در مرحله استعلام هستند.

به گزارش موج رسا; بعد از روی کارآمدن دولت تدبیر و امید و انتقاداتی که وزیر راه و شهرسازی وقت نسبت به مسکن مهر داشت برخی چنین تصور می‌کردند که آخوندی قصد دارد طرح بهتری نسبت به مسکن مهر اجرا کند اما با گذشت عمر دولت نه تنها هیچ طرحی اجرا نشد بلکه مسکن مهری که بیشتر مردم به وسیله آن خانه دار شده بودند، مزخرف نامیده شد.

بعد از اتمام دوره نخست ریاست جمهوری حسن روحانی وزیر پرحاشیه دولت نه توانست مسکن اجتماعی را عملیاتی کند و نه طرح دیگری را معرفی کرد تا اینکه آخوندی بالاخره از قطار دولت پیاده شد.

محمد اسلامی بعد از قبول مسئولیت در وزارت راه و شهرسازی اجرای طرح مسکن ملی را رونمایی کرد تا شاید به قول حسن روحانی عقب ماندگی در حوزه مسکن را جبران کند اما این طرح نیز تا این لحظه هنوز به مرحله ای که مردم را امیدوار کند نرسیده اس.

حسن روحانی با اینکه اعتراف کرد در حوزه مسکن عقب ماندگی وجود دارد اما جدیتی که بتواند درصد کمی از این عقب ماندگی را جبران کند نیز تا این لحظه مشاهده نشده است.

بعد از ثبت نام هزاران نفر در شهرهای مختلف برای دریافت مسکن اما دولت تا این لحظه در مرحله استعلام متقاضیان مانده و معلوم نیست این استعلام ها بالاخره کی به اتمام خواهد رسید.

این تعلل دولت اکنون مجلس وکمیسیون عمران را برآن داشته تا برای جبران کمبودها به فکر طرح های جدید باشند، در شهر زنجان نیز مسئولان برای جبران بخشی از نیاز مسکن به سراغ بنیاد مستضعفان رفته‌اند.

هفت سال رکود بی‌برنامگی دولت در بخش مسکن باعث شده تا قیمت زمین و مسکن به نقطه‌ای برسد که دیگر کسی توان خرد خانه نداشته باشد، همان مسکن مهری که توسط عده‌ای قوطی کبریت لقب گرفته بود و وزیر دولت آن را مزخرف می‌نامید اکنون دست نیافتنی شده و خانواده‌ها قادر به خرید آن نیستند.

با قرار داشتن در سال پایانی دولت باید دید آیا این تعلل ها برای شانه خالی کردن از اجرای این طرح و واگذار کردن آن به دولت بعدی است؟ و یا اینکه دولت می‌تواند عقب ماندگی خود را در حوزه مسکن و در عرض یکسال باقی مانده جبران کند.

وزیر راه و شهرسازی گفته است که ۸۰۰هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن و ۲۰۰هزار واحد برای محرومان تا پایان سال آینده احداث و به متقاضیان ثبت نام شده تحویل داده می‌شود. از طرفی طبق گفته معاون راه و شهرسازی استان زنجان با اتمام ثبت‌نام‌ها در دو مرحله، در مجموع 14 هزار و 220 واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن در زنجان احداث می‌شود که باید دید با قرار داشتن در سال پایانی دولت این وعده دولت هم به سرنوشت دیگر وعده‌ها دچار خواهد شد؟

//س

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : ] [ ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱ ]
سلام،چه مسکن ملی بابا،مسکن پولدارا هسش،بنده با ی خانواده ی ۵نفری بیست وپنج سال هستش مستاجرم،با حقوق کارگری واسه مسکن توی کافی نت ثبت نام کردم گفتم خدا بزرگه،از بخت بد من کافی نت شماره ملی من رو با شماره ملی پدرم اشتباه ثبت کرده،وهر جا رفتم گفتن ویرایش کد ملی نداریم،یکی نیست بگه بابا بیامرز، وقتی همه توضیحات زندگیمون رو سیستم هستش ،خب ی دکمه بزنید ببینید ب من تعلق می گیره یا نه،فی سبیل الله که نمی دین قراره پولش وبگیرین
فرم ارسال نظر