logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۸
[ شناسه خبر : ۱۶۷۵۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

برنده صلح نوبل 2011: عربستان سعودی، مسئول تمام جنایات «ائتلاف» در یمن است

برنده-صلح-نوبل-2011:-عربستان-سعودی،-مسئول-تمام-جنایات-«ائتلاف»-در-یمن-است
فعال یمنی ضمن حمله به نقش امارات و سعودی در نابودی یمن، تأکید کرد که ریاض به صورت رسمی مسئول تمام جنایات ائتلاف علیه مردم یمن است.

به گزارش موج رسا; «توکل کرمان» فعال یمنی و عضو حزب «التجمع الیمنی للإصلاح» معروف به «الاصلاح» این کشور -شاخه گروه اخوان المسلمین- بار دیگر از نقش عربستان سعودی و امارات عربی متحده در نابودی یمن انتقاد کرد.

کرمان که برنده جایزه صلح نوبل در سال ۲۰۱۱ است، در صفحه فیسبوک خود نوشت: «عربستان رسما و عملا، فرماندهی ائتلاف [علیه ملت یمن] را بر عهده دارد... جهان این را می‌داند و علنی است».

خبرگزاری آناتولی به نقل از این فعال یمنی گزارش داد: «به تبع همین مسئله، سعودی مسئولیت قانونی تمام جنایات ائتلاف را بر عهده دارد و فرقی ندارد که این کشور آن را مرتکب شده یا یکی از کشورهای عضو آن».

وی ضمن حمله شدید به ابوظبی نیز گفت: «امارات هم در ائتلاف، گناهکار است؛ زیرا از یک طرف جنایات سعودی را پاک می‌کند و از طرف دیگر، مشوق آن است تا به جنایات خود ادامه دهد».

کرمان با بیان اینکه این اقدامات امارات، هیچ سودی ندارد، خاطر نشان کرد: «عربستان را مسئول [ویرانی یمن] بدانید و آماده شوید که هزینه آن را بپردازد... این تنها چیزی است که آن را متوقف کرده و کشور و میهن ما را از طرحهای خبیثانه آن، حمایت خواهد کرد».

رسانه‌های فرانسوی جمعه گذشته خبر دادند که دادگاه این کشور، تحقیقاتی را درباره نقش «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی در شکنجه زندانیان یمنی آغاز کرده است؛ زندانیانی که در زندانهای تحت تسلط امارات در یمن، بازداشت هستند.

امارات از عناصر تروریستی حاضر در «شورای انتقالی جنوب» یمن که عناصر تجزیه‌طلب هستند، حمایت می‌کند.

سعودی به همراه امارات و چندین کشور دیگر از فروردین ۱۳۹۴ با تشکیل یک ائتلاف، عملیاتی را برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن آغاز کردند و تا کنون ادامه دارد، و به جز نابودی یمن و ملت این کشور، به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر