logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۲
[ شناسه خبر : ۱۶۷۴۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی:

عصای دست دولتیم اما ناکارآمدی‌ها را برنمی‌تابیم/ صنایع روی استان زنجان با ۲۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند

عصای-دست-دولتیم-اما-ناکارآمدی‌ها-را-برنمی‌تابیم-صنایع-روی-استان-زنجان-با-۲۰-درصد-ظرفیت-فعالیت-می‌کنند
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم تلاش دولت برای حل مشکلات مردم گفت: عصای دست دولتیم اما ناکارآمدی‌ها را برنمی‌تابیم.

به گزارش موج رسا; مصطفی طاهری امروز در جمع خبرنگاران استان زنجان، با اشاره به پیگیری‌های مشکلات استان، اظهار داشت: گاهی گره‌ها ایجاد شده مدیریتی بوده و بیشتر ناشی از مشکلات مدیران کشوری است که گزارش حل برخی مشکلات را به مردم انتقال داده‌ام.

وی برضرورت جذب سرمایه‌گذاری برای اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری در استان تاکید کرد و گفت: امروز دولت پول و حال سرمایه‌‌گذاری را ندارد و گاهی به جای جذب، سرمایه‌گذار را فراری می‌دهیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن استان زنجان با بیان اینکه به طور میانگین با دو سرمایه‌گذار در هفته جلسه برگزار می‌کنم، افزود: استان ظرفیت‌های لازم را در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف دارد که باید به سرمایه‌گذاران معرفی شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی برضرورت افزایش نظارت مجلس شورای اسلامی ضمن قانون‌گذاری تاکید کرد و گفت: خبرنگاران به نمایندگان در مطالبه‌گری کمک کنند.

طاهری با اشاره به وجود بحران آب در استان، افزود: در زمینه آب عقب ماندگی بسیاری وجود دارد به عنوان مثال در حال حاضر از آب زنجان برای برنج کاری در گیلان استفاده شده و آبی که پشت سفیدرود جمع می‌شود، برای کشت در زنجان استفاده نمی‌شود.

وی با اشاره به پیگیری‌های خوب استاندار زنجان در حوزه‌های مختلف، خاطرنشان کرد: تعامل خوبی بین نمایندگان و استاندار زنجان وجود دارد و به پیگیری استاندار نمره عالی می‌دهم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تعامل مجلس شورای اسلامی با دولت واقعی بوده و می‌خواهیم عصای دست دولت باشیم، اما ناکارآمدی‌ها را نیز برنمی‌تابیم و هر موضوعی که منافع مردم ایجاد کند، پیگیری می‌کنم.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوالی در خصوص تبلیغات برای یکی از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی، گفت: برای باقری تبلیغ نکرده‌ام اما گفته‌ام رای من باقری است.

*طرح سئوال از رئیس جمهور را امضا کرده‌ام 

طاهری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه طرح سئوال از رئیس جمهور را امضا کرده‌ام اما طرح استیضاح را نه، ادامه داد: انتقاداتی به نحوه انتصابات در وزارت کشور داشتم که در انتخاب استانداران و معاونان استاندار غیرتخصصی عمل می‌شود که در شیطنتی این موضوع به ضرورت تغییر استاندار زنجان تعبیر شد.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص ارتباط ایران و چین، گفت: چین دارای استراتژی برای ارتباط با جهان است که در ۵ لایه آن را مطرح کرده است و در حلقه اول فقط روسیه با یک قرارداد جدی کاری در آن قرار دارد.

وی با بیان اینکه در حلقه دوم کشورهایی مثل پاکستان و جمهوری اسلامی قرار داشتند که قرار بود از سال ۹۴ ایران در حلقه سوم قرار گرفته و یک حلقه به چین نزدیکتر شود، گفت: در این ارتباط افق سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد دلاری در نظر گرفته شده بود اما چون نگاه بخشی از کشور به غرب بود این موضوع به بوته فراموشی سپرده شد و هنگامی که دولتمردان به این نتیجه رسیدند که برجام عایدی ندارد، در حال حاضر موضوع چین را دنبال می‌کنند.

عضو کمیسیون صنایع معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قرارداد با چین به صورت جدی در حال پیگیری است، افزود: باید به دنبال ارتباط جدی با کشورهای جهان که سودی برای کشور دارند، بود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوالی در خصوص قره‌باغ نیز، گفت: معتقدم باید قره‌باغ به آذربایجان برگردد و هر کمکی بتوانیم انجام می‌دهیم.

طاهری برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهریور ماه را نیز منوط به نظر ستاد کرونا دانست و گفت: تا کنون جلسه‌ای با حضور هئیت نظارت بر رفتار نمایندگان برگزار نشده است اما اولویت من توجه به رفتار مالی نمایندگان است.

وی عدم تخصیص ارز به صنایع را یکی از مشکلات امروز جامعه برشمرد و گفت: امروز بهترین صنایع ما در تخصیص ارز مشکل دارند اگرچه بعضی وقت‌ها گران شدن ارز به عنوان سیاست غلطی برای حل مشکل دولت بوده است.

*بی‌صاحبی در دولت موج می‌زند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در پیگیری اکثر مشکلات جامعه چه استانی چه کشوری، قفل در دولت بوده است و هر مشکلی که در وزارتخانه‌ها پیگیری می‌شود به رییس جمهور برمی‌گردد و بی‌صاحبی در دولت موجب خود تحریمی در جامعه شده است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوالی در خصوص راهکارهای عملی برای تحقق شعار سال، بیان داشت: برای شعار سال باید ابتدا ساختارها درست شود، در استان حل معضل آب به عنوان محور توسعه باید برای جهش تولید مورد توجه قرار گرفته و معضل تخصیص آب حل شود.

طاهری با بیان اینکه در حال حاضر صنایع روی استان با ۲۰ درصد فعالیت می‌کنند در حالی که با باز کردن گره‌های کوچک در صنایع می‌توانیم آنها را فعال کرده و به چرخه بازگردانیم.

وی از ارائه طرح دو فوریتی مسکن به  مجلس از سوی نمایندگان خبرداد و گفت: مشکل مسکن اورژانسی است،  اخذ مالیات از خانه‌های خالی طرح جدیدی نبود اما دولت سامانه‌ای برای اجرا ندارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از سفر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان زنجان خبرداد و گفت: در سفر وی به زنجان، به تخت‌های  بیمارستانی زنجان و قیدار افزوده می‌شود.

*طرح هدفمندی یارانه‌ها پول پاشی است

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح هدفمندی یارانه‌ها نیز گفت: این طرح پول پاشی می‌کند تا حل مشکل همانگونه که برخی از تسهیلات اشتغالزایی، اشتغالزایی نمی‌کنند، تا زمانی که ریشه اولیه حل نشده و نیازمند واقعی شناسایی نشود، یارانه‌ها هدفمند نمی‌شود.

طاهری در خصوص آخرین وضعیت نرگس محمدی نیز گفت: هنگامی که خبرنگار اعتماد با من تماس گرفت اطلاعی از وضعیت او نداشتم و او را نمی‌شناختم، اما به زندان زنگ زدم و حال وی را جویا شدم که گفتند خوب است.

وی نظر در مورد فیلتر را هم منفی اعلام کرد و گفت: در زمینه فضای مجازی خیلی ضعف داریم که باید حل شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از آسیب‌های سر راه نمایندگان، دخالت در انتصابات است و گاهی بدون در نظر گرفتن کارآمدی، افرادی در ادارات با نظر نمایندگان به کار گیری می‌شوند که به چند اداره کل تذکر داده‌ام.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوال خبرنگار موج رسا، در خصوص طرح دو فوریتی مسکن و هم راستایی آن با طرح اقدام ملی، گفت: باید با هر اسم و عنوان و سیاستی، ساخت و ساز مسکن در کشور افزایش یابد، کشور نیازمند ساخت حدود ۱.۵ واحد مسکونی در کشور است در حالی که در سال گذشته زیر ۵۰۰ هزار مسکن ساخته شد.

وی بهترین راه حل مشکل مسکن را حذف قیمت زمین عنوان کرد و گفت: برای حل مشکل مسکن باید همگان کمک کنند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر