logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۶
[ شناسه خبر : ۱۶۷۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان:

جشنواره بین المللی غذای کشورهای اکو- جاده ابریشم اردیبهشت ماه برگزار می شود/ اعلام آمادگی بیش از 14 کشور برای حضور در جشنواره اکو

جشنواره-بین-المللی-غذای-کشورهای-اکو-جاده-ابریشم-اردیبهشت-ماه-برگزار-می-شود-اعلام-آمادگی-بیش-از-14-کشور-برای-حضور-در-جشنواره-اکو

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: جشنواره بین المللی غذای کشورهای اکو- جاده ابریشم از 20 اردیبهشت ماه سال جاری در زنجان برگزار می شود.

به گزارش موج رسا; یحیی رحمتی در نخستین کارگروه گردشگری استان زنجان اظهار داشت: در سال جاری برنامه ها با برنامه ریزی های لازم اجرایی می شود و مجموعه جشنواره ها به عنوان جاذبه گردشگری با رویکرد منطقه ای، ملی و بین المللی در دستور کار است.

وی با اشاره به برگزاری دوازدهمین جشنواره آش ایرانی و جشنواره بین الملی غذای اکو- جاده ابریشم در اردیبهشت ماه سال جاری، گفت: جشنواره های زیتون، سیب، گندم، زرد آلو، ماهی و گیلاس نیز در شهرستان های استان در سال جاری برگزار می شود.

وی با بیان اینکه جشنواره یلدا، جغور و بغور و دم نوش های محلی،خلعت بهار، انگور و ردای سرخ خورشید نیز در سال جاری برگزار می شود، ادامه داد: استان زنجان جزو استان های برتر در برگزاری نمایشگاه صنایع دستی کشور است.

این مسئول افزود: نمایشگاه صنایع دستی منطقه ای در جوار جشنواره اکو، مراسم تجلیل از هنرمندان هنرهای سنتی، نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان زنجان،نمایشگاه های تابستانه صنایع دستی و سومین نشست و مسابقه طراحی صنعتی در صنایع دستی نیز برگزارمی شود.

وی از برگزاری نمایشگاه صنایع فلزی در زنجان خبر داد و گفت: نمایشگاه های صنایع  دستی استان و در جوار برنامه های هفته گردشگری نیز برگزار می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: از سال 94 نخستین جشنواره بین المللی غذای کشورهای اکو- جاده ابریشم در کنار جشنواره آش ایرانی برگزار شد که امسال سومین جشنواره از 20 تا 22 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان ادامه داد: ایجاد فضای شادی و نشاط در جامعه، ایجاد جاذبه بین المللی گردشگری منحصر به فرد در استان،معرفی رژیم های غذایی بین المللی، معرفی غذاهای سنتی کشورهای شرکت کننده از اهداف برگزاری این جشنواره است.

رحمتی بیان داشت: کارگاه آموزشی پخت غذاهای محلی،اجرای موسیقی محلی،برپایی نمایشگاه جاذبه های کشورهای شرکت کننده در این برنامه گنجانده شده است.

وی با اشاره به اینکه کمیته های این جشنواره تشکیل شده است، ادامه داد: به 40 سفیر کشورهای مختلف دعوتنامه ارسال شده است.

این مسئول گفت: کشورهای ایران، آذربایجان، فلسطین، لبنان، کره جنوبی، پاکستان، بلغارستان، عراق،چین،تاجیکستان،سوریه برای شرکت در این جشنواره اعلام آمادگی کرده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به آخرین وضعیت بازارچه های صنایع دستی استان زنجان، گفت: شرکت بنا نور زنگان

نماینده سازمان راه و شهرسازی استان زنجان اظهار داشت: قطعه زمینی 80 هزار متر مربع به شرکت بنا نور زنگان ارائه کرده است و پروانه این پروژه کسب شده است.

حسنی بیان داشت: تا کنون برنامه های اجرایی شده این پروژه مطابق زمان بندی است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر