logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۸
[ شناسه خبر : ۱۶۷۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرباغبانی جهادکشاورزی استان زنجان:

50 هزار تن از محصولات باغی استان زنجان خسارت دیدند

50-هزار-تن-از-محصولات-باغی-استان-زنجان-خسارت-دیدند
مدیرباغبانی جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به میزان خسارت باغات استان به ویژه زیتون گفت: هنوز برآوردی از میزان خسارت باغات زیتون نشده ولی در مجموع 50 هزار تن از محصولات باغی استان زنجان امسال خسارت دیدند.

مظفر یوسفی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد میزان خسارت باغات زیتون در استان زنجان اظهار کرد: هنوز میزان خسارت باغات زیتون در طارم مشخص نشده است.

وی با بیان اینکه میزان خسارت باغات زیتون در استان زنجان در دست بررسی است تصریح کرد: به صورت مشترک با همکاری بیمه محصولات میزان خسارت باغات زیتون استان زنجان در دست بررسی است.

مدیرباغبانی جهادکشاورزی استان زنجان همچنین در مورد میزان خسارت زنجره مو به تاکستان‌های ابهر گفت: آمار توسط حفظ نباتات جهادکشاورزی اعلام می شود.

وی عنوان کرد: زنجره مو آفت جدیدی نیست و هر سال در تاکستا‌نهای استان زنجان وجود دارد و از طریق خاک ایجاد می‌شود، این آفت سالانه به تاکستان‌ها استان خسارت وارد می‌کند که میزان خسارت‌ها در مناطق مختلف متفاوت است.

مظفری با اشاره به میزان خسارت باغات در سالجاری عنوان کرد: میزان خسارت‌های امسال حدود 48 تا 50 هزارتن بوده که خسارت‌ها نسبت به سال گذشته که حدود 115 هزار تن بود کاهش یافته است.

وی با تاکید براینکه سال گذشته میزان تولیدات باغی استان زنجان حدود 440 هزار تن بود عنوان کرد: با توجه به اینکه امسال میزان خسارت‌ها کمتر بود شاهد افزایش میزان تولیدات محصولات باغی در استان خواهیم بود.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر