logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۳
[ شناسه خبر : ۱۶۷۱۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
فرمانده سپاه شهرستان زنجان تشریح کرد؛

جزئیات فعالیت‌های درخشان بسیج شهرستان زنجان در مبارزه با کرونا/ از تولید اقلام بهداشتی و ساخت خانه محرومین تا توزیع 46 هزار بسته غذایی

جزئیات-فعالیت‌های-درخشان-بسیج-شهرستان-زنجان-در-مبارزه-با-کرونا-از-تولید-اقلام-بهداشتی-و-ساخت-خانه-محرومین-تا-توزیع-46-هزار-بسته-غذایی
فرمانده سپاه شهرستان زنجان فعالیت‌های بسیج این شهرستان را در مبارزه با کرونا تشریح کرد.

محسن سهندی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اجرای رزمایش کمک مومنانه در شهرستان زنجان اظهار کرد: قبل از اعلام مقام معظم رهبری برای اجرای رزمایش کمک مومنانه سپاه شهرستان با توجه به تجربه‌ای که در بحرانهای مختلف در گذشته داشت از نخستین روزهای شیوع کرونا تصمیم گرفت به صورت جدی ورود داشته باشد.

وی با بیان اینکه 6 قرارگاه شهری و سه قرارگاه روستایی در سطح شهرستان شکل گرفت، ابراز کرد: این 9 قرارگاه با دو محوریت ضدعفونی کردن و کمک به مراکز بهداشتی و همچنین تامین بسته‌های غذایی برای محرومین آغاز به کار کرد.

فرمانده شهرستان زنجان با اشاره به ایجاد یک بانک اطلاعاتی جامع در شهرستان زنجان عنوان کرد: نزدیک به 16 هزار خانوار شناسایی شدند که این خانوارها تحت پوشش هیچ نهاد و ارگانی نبودند.

وی با بیان اینکه این 16 هزار خانوار به خاطر شیوع کرونا و ایجاد محدودیت‌ها دچار آسیب شده بودند، خاطرنشان کرد: تا قبل از فرمان حضرت آقا مبنی بر رزمایش کمک مومنانه 18 هزار بسته غذایی در سطح شهرستان زنجان توزیع شده بود.

سهندی افزود: بعد از فرمان مقام معظم رهبری انگیزه مضاعفی در بین همه بسیجیان ایجاد شد و تا به امروز این موضوع ادامه داشته است به طوری که تاکنون 46 هزار 259 بسته غذایی در سطح شهرستان زنجان با محوریت 9 قرارگاه توزیع شده است.

وی با بیان اینکه 70 هزار 930 پرس غذای گرم نیز در سطح در سطح مساجد و پایگاه‌های ناحیه تهیه و توزیع شده است، گفت: 45 هزار و 69 بسته بهداشتی خوب تهیه و توزیع شده و تا به امروز حدود 60 هزار و 95 نفر روز در سطح شهرستان در موضوع کرونا به کارگیری شدند.

فرمانده سپاه شهرستان زنجان اظهار کرد: با توجه به نیازی که جامعه در خصوص اقلام بهداشتی داشت ما به دو محور نیز ورود کردیم که تولید ماسک و لباسهای ایزوله کادر درمان و بیماران کرونایی بود.

وی با بیان اینکه تا این لحظه یک میلیون و 453 هزار و 245 انواع ماسک در سطح کارگاه‌های بسیج و کارگاه‌های خانگی بسیجیان تولید و تحویل مردم دادیم، افزود: 18 هزار و 835 دست لباس ایزوله ویژه کادر درمانی و بیماران کرونایی بستری در بیمارستانها را تولید و تحویل دادیم.

سهندی با اشاره به اینکه در مجموع 11 میلیارد و 566 میلیون تومان در سطح شهرستان زنجان بابت موضوعات مربوط به کرونا از محل کمک‌های خیرین و تلاشهای عزیزان در پایگاه‌های مقاومت جمع‌آوری و هزینه شده است، ادامه داد: این میزان پول در محلی هزینه شده که خیرین می‌خواستند.

وی بیان کرد: در زمینه تولید شیلد پزشکی نیز وارد شدیم و تا به امروز 10 هزار 288 عدد تولید و تحویل کادر درمانی بیمارستانها شده است.

این مسئول یادآور شد: در روزهای پیک بیماری کرونا نیز کارگاه‌های تولید دستکش را فعال کرده و تا به امروز 256 هزار و 198 جفت دستکش تولید شده است.

وی با اشاره به راه اندازی کاروان‌های شادی در سطح شهرستان گفت: 10 کاروان شادی در سطح شهرستان راه اندازی شد که در مناطق پرجمعیت برنامه‌های شادی را اجرا می‌کردند و اکنون نیز این آمادگی را داریم تا این برنامه‌ها را در سطح شهرستان اجرا کنیم.

سهندی با بیان اینکه استارت اهدای خون نیز در سطح شهرستان زده شد، اظهار کرد: خواهران و برداران بسیجی ما براساس نیازمندی سازمان انتقال خون، به بیماران نیازمند خون اهدا کردند.

وی تصریح کرد: توزیع بسته‌های غذایی متوقف نشده و هنوز هم ادامه دارد و در کنار این بحث احداث خانه‌های محرومین را هم دنبال می‌کنیم که اکنون احداث 10 خانه محروم را آغاز کردیم.

فرمانده سپاه شهرستان زنجان با اشاره به آغاز مرحله جدید رزمایش کمک مومنانه گفت: مرحله جدید رزمایش کمک مومنانه به صورت هماهنگ از عید غدیر آغاز خواهد شد که ما نیز این آمادگی را داریم.

//س

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر