logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۱۱
[ شناسه خبر : ۱۶۷۰۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
با فعالیت در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی؛

درخشش بانوی زنجانی در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی/ ازدواج موفق مسیر فعالیت‌هایم را هموار کرد

درخشش-بانوی-زنجانی-در-عرصه‌های-فرهنگی-و-اجتماعی-ازدواج-موفق-مسیر-فعالیت‌هایم-را-هموار-کرد
بانوی با حجاب زنجانی با فعالیت در عرصه های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی محدودیت‌های را شکسته و حجاب را مانعی برای فعالیت خود نمی‌داند.

به گزارش موج رسا; هفته عفاف و حجاب فرصت مناسبی برای معرفی الگوهای برتر حجاب است، بانوانی که در کنار مسئولیت‌های متعدد اجتماعی با رعایت حجاب اسلامی توانسته‌اند گام‌های ترقی و پیشرفت را برداشته و موفقیت‌های بیشماری را در کارنامه کاری و زندگی خود ثبت کنند.

البته بانوانی نیز هستند که ضمن فعالیت‌های اجتماعی متعدد کانون خانواده خود را گرم نگه داشته و به عنوان خانواده موفق نیز الگوی خوبی برای افراد جامعه هستند.

زهرا محمدی از فعالان فرهنگی و اجتماعی زنجان است که ویژگی ازدواج در سن پایین و تشکیل زندگی موفق به سایر موفقیت‌های او افزوده می‌شود، این بانوی فعال عرصه‌های ورزشی، فرهنگی و اجتماعی یکی از دلایل موفقیت خود را ازدواج در سن پایین و دقت در انتخاب همسر می‌داند چرا که معتقد است همسرش همواره در کنار او بوده و در ثبت تک تک موفقیت‌هایش او را تنها نگذاشته است.

هفته عفاف و حجاب فرصتی شد تا با این بانوی زنجانی به گفت‌و‌گو بنشینیم، "زهرا محمدی هستم، متولد دهه 70 و در حال حاضر دارای 4 فرزند هستم که فرزند بزرگترم 12 سال سن دارد".

*رشته پزشکی را ادامه می‌دهم

او که دارای لیسانس امور مدیریتی بوده و امسال در رشته پزشکی کنکور می‌دهد، می‌گوید: از سن 14 سالگی در پایگاه بسیج فعالیت داشته و امروز هم به عنوان فرمانده پایگاه بسیج فعالیت می‌کنم.

این فعال اجتماعی ادامه می‌دهد: با راه‌اندازی باشگاه ورزشی و آموزشگاه از راه دور برای دوره‌های دبیرستان و راهنمایی در منطقه محروم دو اسب زنجان تلاش کردم تا سهمی در توسعه این منطقه داشته باشم و در حال حاضر مدیرکانون سلامت روستای دو اسب زنجان بوده و به بانوانی که دوست دارند با حجاب شوند، مشاوره ارائه می‌کنم.

محمدی با بیان اینکه خودم از سن 9 سالگی به واسطه داشتن خانواده مذهبی حجاب چادر را انتخاب کرده‌ام، می‌گوید: چادر هیچ محدودیتی برای فعالیت بانوان ندارد و اگر کسی خود را باور کند، نمی‌تواند چادر را محدودیت بداند، الگوی سوم زن مسلمان به دنبال این موضوع است که زن با حجاب در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی خوش بدرخشد که نتایج آن نیز بسیار مثبت بوده است.

وی معتقد است: همانگونه که حجاب محدودیتی برای بانوان نیست، ازدواج عاقلانه و انتخاب درست همسر نیز ازدواج در سن پایین را با مشکل مواجه نمی‌کند، باید در همسر گزینی با کمک خانواده‌ها دقت بیشتری انجام شود و در این موضوع سن و سال مطرح نیست.

*همسرم به خاطر من زمین شخصی را برای احداث کتابخانه اهدا کرد

این بانوی فعال زنجانی با اشاره به نقش همسرش در فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی، می‌گوید: همسرم همواره در کنار من و گاهی فراتر از من به فعالیت‌هایم کمک کرده است و  حتی زمین شخصی خود را برای احداث کتابخانه که آرزوی دیرینه من بود، اختصاص داد.

محمدی در خصوص جذب جوانان به استفاده از حجاب برتر، معتقد است، اگر در این حوزه کار می‌کنیم باید الگوی مناسبی برای این افراد باشیم، نمی‌شود حجاب بدی داشت و دیگران را جذب کرد باید فرد با حجاب، الگوی کامل رفتاری و اخلاقی نیز باشد تا موفقیت حاصل شود.

وی ادامه می‌دهد: هیچ‌گاه تلاش نکرده‌ام به صورت زبانی حجاب را تبلیغ کنم، سعی کرده‌ام  با رعایت درست حجاب، دیگران را تشویق کنم.

این بانوی زنجانی می‌گوید: تلاش کرده‌ام همسر خوبی برای زندگی بوده و مادر خوبتری برای فرزندانم باشم، هر سختی و مشکلی و اشکالی در کارم باشد، راهنمای من همسرم است چرا که ارتباط خوبی با همسرم برقرار کرده‌ام، باید بانوان هم بتوانند مشکلات خود را به همسر خود بدون ترس و خجالت گفته و به تنهایی بار مشکلات را بر دوش نکشند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر