logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۵
[ شناسه خبر : ۱۶۷۰۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس مسائل غرب آسیا:

توافق نظامی ایران و سوریه قدرت رژیم صهیونیستی را محدود می‌کند/ دوستی ایران و سوریه خواب‌ آمریکا را آشفته کرده است

توافق-نظامی-ایران-و-سوریه-قدرت-رژیم-صهیونیستی-را-محدود-می‌کند-دوستی-ایران-و-سوریه-خواب‌-آمریکا-را-آشفته-کرده-است
کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: قرارداد گسترده و راهبردی بین ایران و سوریه، معادلات منطقه را برهم زده موجب محدودیت قدرت رژیم صهیونیستی می‌شود.

سید هادی سید افقهی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا;  اظهار داشت: روابط بین ایران و سوریه رابطه‌ای استثنایی، بسیار صمیمی و دو جانبه بوده است و هر مشکلی برای سوریه پیش آید، ایران نسبت به آن حساس خواهد بود.

وی افزود: این راهبرد نظامی تاثیرگذار و دوستی ایران با سوریه موجب شده تا خواب‌های آمریکا و ایادی آن آشفته شده و نتوانند به اهداف خود در مناطق مختلف سوریه دست یابند.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت:  با حضور سردار شهید قاسم سلیمانی در سوریه روابط بین ایران و سوریه جدی‌تر و تخصصی‌تر شد چرا که این شهید گرانقدر نقش بسیار مهمی در روابط تسلیحاتی، آموزشی و مستشاری بین ایران و سوریه داشت.

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه در یکی دو سال اخیر رژیم صهیونیستی حملات خود را از طریق زمین و هوا، شلیک موشک‌های بالستیک و هواپیماهای بدون سرنشین در سوریه ادامه می‌دهد، افزود: برای تامین امنیت آسمان سوریه، قرار داد نظامی بین ایران و این کشور منعقد شد چرا که سوری‌ها به قدرت نظامی ایران واقف هستند.

سید افقهی با بیان اینکه با امضای این قرارداد همکاری نظامی بین ایران و سوریه افزایش می‌یابد، ادامه داد: منظومه‌های پهبادی، موشکی، ضد موشکی و انتقال فنآوری در این قرارداد مورد توجه است.

وی خاطرنشان کرد: در سفر اخیر سرلشکر باقری فرمانده ستاد کل قوا امضای این قرارداد مطرح و در دیدار وی با وزیر دفاع سوریه، این قرارداد منعقد شد که این موضوع به شدت رژیم صهیونیستی را نگران کرده است.

این کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: امضای این قرارداد راهبردی بازتاب بسیاری در مطبوعات، فضای مجازی و مسئولان رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها داشت و موجب خشم آنها شد.

کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه اوج اهمیت این سفر در دیدار سرلشکر باقری با بشار الاسد اتفاق افتاد، افزود: بشار اسد از این قرارداد ابراز رضایت کرده و از آن استقبال کرد.

سید افقهی یادآور شد: این قرارداد گسترده و راهبردی معادلات منطقه را برهم زده موجب محدودیت قدرت رژیم صهیونیستی می‌شود و اگر  این رژیم بخواهد به جنگ افروزی‌های خود در سوریه ادامه دهد با پاسخ قاطع و فنآوری موشکی هوا فضای ایران مواجه خواهد شد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر