logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۷:۳۸
[ شناسه خبر : ۱۶۷۰۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
با اقدام جهادی؛

جهش تولید در بزرگترین تولید کننده ترانسفورماتور خاورمیانه/ از کمک قوه قضاییه برای نجات از ورشکستگی تا تقدیر مقام معظم رهبری

جهش-تولید-در-بزرگترین-تولید-کننده-ترانسفورماتور-خاورمیانه-از-کمک-قوه-قضاییه-برای-نجات-از-ورشکستگی-تا-تقدیر-مقام-معظم-رهبری
شرکت ایران ترانسفور به عنوان بزرگترین تولید کننده ترانسفورماتور خاورمیانه بعد از کمک قوه قضاییه برای رهایی از یک واگذاری اشتباه اکنون با جهش تولید امیدها را زنده کرده است.

به گزارش موج رسا; شرکت ایران ترانسفوی زنجان با نیم قرن تجربه به عنوان پشتوانه‌ای عظیم در صنعت ترانسفورماتوری کشور محسوب می‌شود که تولید کننده‌ای پیشرو در خاورمیانه بوده و می‌تواند زنجان را به قطب برق کشور تبدیل کند.

این شرکت با داشتن چنین ظرفیت‌هایی در سال 95 به دلیل سوء مدیریت دچار مشکلاتی شد که افزایش این مشکلات این شرکت را در آستانه ورشکستگی قرار داده و منجر به اعتراض کارگران آن شد.

البته مشکلات این شرکت از سال 94 که سازمان خصوصی سازی آن را به شرکت صنعت و تجارت آداک واگذار کرد آغاز شد چرا که فعالیت‌های این شرکت از جمله از دست رفتن سفارشات متعدد و عدم انعقاد قراردادهای فروش جدید ترانسفو را در آستانه ورشکستگی قرار داد.

 

*سال‌های جنگ و تحریم پشت سرگذاشته شد

5 هزار نیروی فعال به صورت مستقیم در این شرکت فعالیت کرده و با وجود اینکه سالیان سال این شرکت سرپا بوده و سال‌های جنگ و تحریم را پشت سرگذاشته بود اما مشکلات مدیریتی آن را در آستانه ورشکستگی قرار داد.

مسئولان استان زنجان با ورود به موضوع شرکت ایران ترانسفو به عنوان یکی از مهمترین شرکت‌های استان و در راستای تبدیل زنجان به قطب برق، الکترونیک و آی. تی، اجازه ورشکستگی آن را نداده و با انتخاب مدیریت جدید برای این شرکت، فعالیت‌های آن دوباره از سرگرفته شده و به عنوان تولید کننده پیشرو در خاورمیانه توانست در سال جهش تولید نام خود را جهانی کند.

رشد 300 درصدی صادرات و 100 درصدی تولیدات داخلی تنها بخشی از موفقیت‌های این شرکت است که در گام‌های بعدی با تولید محصولات متنوع و همگام با فنآوری روز، به تولید ترانسفورماتورهای قدرتی و خاص متناسب با نیاز صنعت اقدام کرد.

مدیرعامل و اعضای هئیت مدیره شرکت ایران ترانسفوی زنجان با حضور در دادگستری از ورود قاطع و حمایت رئیس قوه قضائیه و دستگاه قضایی زنجان تقدیر کردند در این دیدار حجت‌الاسلام صادقی نیارکی حل مشکلات این شرکت را در راستای حمایت از تولید عنوان کرده و گفت: حل مشکل ایران ترانسفو یکی از مصوبات شورای اداری استان زنجان در سفر رئیس قوه قضائیه به استان بود.

وی ترانسفو را یکی از شرکت‌های بزرگ تولیدی استان برشمرد و افزود: این شرکت سابقه درخشانی در تولید و اشتغال کشور داشته و حمایت از آن موجب رفع دغدغه‌های مردم شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در دوره تحول قوه قضائیه و در راستای حمایت از تولید و رفع موانع آن، اقدامات تاثیرگذاری در کشور و استان زنجان انجام شده است و با حمایت ریاست قوه قضائیه مشکل سهامداری شرکت ایران ترانسفو حل شد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان تصریح کرد: این شرکت نقش مهمی در تولید و اشتغال استان داشته و افزایش خط تولید آن می‌تواند توسعه استان را هموارتر کند.

مدیرعامل شرکت ایران ترانسفوی زنجان نیز ورود قاطع و ارزشمند قوه قضائیه به مشکل این شرکت را ارج نهاد و گفت: با حل مشکل سهامداری، علاوه بر استراد هزاران میلیارد تومان به دولت، خطوط تولید بازگشایی شده و میزان تولید و سودآوری افزایش یافته است.

 

*خسارت به دولت و بیت‌المال جبران شد

در واقع با ورود قوه قضائیه به حل مشکل ایران ترانسفوی زنجان مبالغ قابل توجهی از خسارت به دولت و بیت‌المال جبران شد.

مقام معظم رهبری نیز در ارتباط تصویری با هفت مجموعه تولیدی از جمله شرکت ایران ترانسفو برضرورت پیشرفت تولید در کشور تاکید کرده و فرمودند: باید دست هنرمند کارگر ایرانی را بوسید.

ایشان در این ارتباط سه ساعته، با تقدیر از  دست اندرکاران این برنامه، بر نقش و اهمیت جایگاه کارگر و حل مشکلات واحدهای تولیدی تاکید کردند.

مدیرعامل شرکت ایران ترانسفوی زنجان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا، اظهار داشت: به منظور اجرای طرح‌های توسعه‌ای و نوسازی صنعت برق، اقدامات لازم در این شرکت انجام شده و رشد 300 درصدی صادرات این موضوع را تایید می‌کند.

ظهیری با اشاره به رشد تولیدات این شرکت در سال جاری، افزود: این شرکت در زمینه تولید روغن ترانسفورماتورهای توزیع، مقره‌های سیلیکونی و بخشی از قطعات ترانسفورماتور فعالیت می‌کند.

وی گفت: شرکت ایران ترانسفو با 40 هزار مگا ولت آمپر ظرفیت تولید در سال و 5 هزار نیروی انسانی شاغل مستقیم در حال حاضر 85 درصد از نیاز کشور را به انواع ترانسفورماتور برطرف می‌کند.

این مسئول بیان داشت: ظرفیت این شرکت در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی یک هزار مگا ولت آمپر بود که امروزه با رسیدن به 40 هزار مگا ولت آمپر با رشد 40 برابر مواجه بوده و این امر نشان دهنده روند توسعه‌ای صنعت برق کشور است.

مدیرعامل شرکت ایران ترانسفوی زنجان ادامه داد: سهم صنعت و تلاشگران برق باید به صورت واضح و با قاطعیت در قوانین بخشی و توسعه‌ای کشور دیده شود.

ظهیری با اشاره به تولید ترانسفورماتورهای هوشمند و راندمان بالا در این گروه صنعتی، افزود: تولید ترانسفورماتورهایی ترکشن 3700 و 3900 کیلو ولت آمپر، تولید راکتور 340 کیلووارو تولید ترانسفورماتور 400 مگا ولت نیروگاهی با اتکا به دانش داخلی بخشی از تولیدات این شرکت محسوب می‌شود.

وی گفت: در سال رونق تولید برای نخستین بار در کشور شش دستگاه ابر ترانسفورماتور توسط این شرکت طراحی و ساخته شده و روغن ترانسفورماتور و مقره‎های سیلیکونی با دانش داخلی در این واحد تولید می‌شود.

این کارآفرین با اشاره به کاهش حدود 200 درصدی قیمت کالای داخلی با قطعات خارجی، گفت: با همکاری شرکت‌های دانش بنیان این روند ادامه دارد.

 

*بزرگترین آزمایشگاه تست ترانسفورماتور در خاورمیانه

مدیرعامل شرکت ایران ترانسفوی زنجان خاطرنشان کرد: سال گذشته بزرگترین آزمایشگاه تست ترانسفورماتور در خاورمیانه در زنجان افتتاح شد و امسال در نیمه اول سال خط مکانیزه رنگ ترانسفورماتور راه‌اندازی می‌شود.

ظهیری از راه‌اندازی خط برش عرضی و طولی جدید در سال جاری خبرداد و گفت: تولید سیم لاکی خاص مصرف صنعت ترانسفورماتور امسال در دستور کار قرار دارد.

ایران ترانسفو به عنوان یکی از شرکت‌‌های مهم و تاثیرگذار استان زنجان در اقتصاد کشور، 85 درصد نیاز ترانس‌‌های برق کشور را تامین می‌کند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر