logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۴
[ شناسه خبر : ۱۶۶۹۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در جلسه ستاد کرونای زنجان مطرح شد؛

برگزاری مراسم‌‌های عروسی و عزا تهدیدی علیه سلامت عمومی/ وضعیت بیمارستان‌‌های زنجان شکننده و خطرناک است

برگزاری-مراسم‌‌های-عروسی-و-عزا-تهدیدی-علیه-سلامت-عمومی-وضعیت-بیمارستان‌‌های-زنجان-شکننده-و-خطرناک-است
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت: برگزاری مراسم‌های عزا و عروسی در شرایط قرمز بیماری کرونا، طبق قانون تهدیدی علیه سلامت عمومی جامعه محسوب می‌‌شود.

به گزارش موج رسا; محمدرضا صائینی امروز در جلسه ستاد کرونای استان زنجان، برضرورت پیگیری مصوبات جلسات ستاد کرونای استان زنجان تاکید کرد و اظهارداشت: در حال حاضر زنجان دارای وضعیت قرمز است و اگر به این موضوع توجه نشود، مردم متضرر می شوند.

* ۸۳ درصد مردم زنجان در معرض بیماری کرونا هستند

وی با بیان اینکه بیش از ۸۳ درصد مردم استان زنجان در معرض بیماری کرونا قرار دارند، افزود: توانستیم شرایطی را فراهم کنیم که حداقل درگیری و حداقل فوت افراد مواجه بوده ایم اما باید بیشتر مراقب بود.

این مسئول خاطرنشان کرد: محدودیت فعالیت رستوران‌ها و سفره‌خانه‌ها اعمال و همچنان به صورت بیرون بر فعالیت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان از ادامه برگزاری مراسم‌های عروسی و عزا در زنجان خبرداد و گفت: حوزه سلامت در برابر چنین کارهایی نمی‌تواند اقدامی انجام دهد چرا که هر نوع مدیریتی انجام شده است اما برگزاری چنین مراسماتی موجب افزایش بیماران شده و تهدید سلامت عمومی طبق قانون محسوب می‌شود.

صائینی افزود: برگزاری چنین مراسماتی تهدیدی برای سلامتی همه افراد جامعه است و هر کدام از این تجمعات خطرناک و گروه‌های سنی مختلف را گرفتار می‌کند.

وی با بیان اینکه ضروری است تیم عملیاتی مشخص باید در سطح شهرستان‌ها تشکیل شود تا با برگزاری مراسم‌های تجمعی مقابله شود، یادآور شد: اگرچه حضور مردم در مراسم ترحیم تسلی بخش خانواده‌های داغدار است اما اکنون زمان حضور در تجمعات نیست چرا که افراد بیشتری را دچار این بیماری می‌کند.

این مسئول یادآورشد: بسیج محلات می‌تواند در زمینه آگاهی بخشی به مردم در زمینه برگزاری مراسم‎های تجمعی فعالیت کرده و به کاهش برگزاری چنین مراسم‌هایی منجر شود.

*وضعیت بیمارستان‌های زنجان شکننده و خطرناک است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان ادامه داد: در سطح شهر زنجان موارد بستری یربه یر بوده و این وضعیت خیلی شکننده و خطرناک است که باید چاره اندیشی انجام شود.

صائینی برضرورت ادامه گندزدائی در وسایل حمل و نقل عمومی تاکید کرد و گفت: متاسفانه تاکسی‌ها نیز ضدعفونی داخلی را انجام نداده و تعداد مسافرگیری نیز رعایت نمی‌شود.

وی برضرورت الکترونیکی شدن فعالیت‌های بانک‌ها تاکید کرد و گفت: باید برنامه‌های بانک‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شود.

این مسئول یادآورشد: طبق آخرین بررسی‌ها، ۷۰ درصد ادارات پروتکل‌ها را رعایت کرده و وضعیت نانوایی‌ها نیز تا ۸۰ درصد بهتر شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان خاطرنشان کرد: وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در رستوران‌ها ۷۰ درصد و در آرامستان‌ها ۶۰ درصد است در حالی که ۸۳ درصد مساجد این پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند.

*رعایت ۴۸ درصدی پروتکل‌ها توسط پیشخوان دولت

صائینی با اشاره به رعایت ۴۸ درصدی پروتکل‌ها توسط پیشخوان دولت و ۶۰ ددرصد توسط دفاتر پلیس +۱۰، گفت: پروتکل‌های بهداشتی در حمل‌و‌نقل شهری ۶۲ درصد و در حمل‌و‌نقل برون شهری ۵۳ درصد رعایت می‌شود در حالی که تنها ۴۳ درصد پاساژها این پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند.

وی گفت: ۶۵ درصد خدمات بیمه، ۷۹ درصد داروخانه‌ها و ۶۳ درصد مطب‌ها در زنجان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند که باید این میزان افزایش یابد.

این مسئول بیان داشت: سفره‌خانه‌های جاده گاوازنگ در شب‌ها به معضلی تبدیل شده است که حتی مجوز فعالیت ندارند.

شهردار زنجان در ادامه این جلسه اظهارداشت: خدمات مختلفی برای ضدعفونی کردن و رعایت فاصله اجتماعی در اتوبوس‌ها انجام و تلاش می‌شود تا پروتکل‌های بهداشتی در این ناوگان رعایت شود.

حبیب ملائی یگانه با بیان اینکه تلاش شده است وضعیت آرامستان‌ها بهتر شده و وضعیت امروز قابل مقایسه با ۱۵ روز گذشته نیست،افزود: برای بهبود شرایط، آرامستان‌ها روزهای پنج‌شنبه و جمعه تعطیل شده است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر