logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۷
[ شناسه خبر : ۱۶۶۸۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون بازرگانی اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان:

خرید تضمینی 41 هزار تن گندم در استان زنجان/ مجوزی از تنظیم بازار کشور در مورد توزیع برنج دریافت نکردیم

خرید-تضمینی-41-هزار-تن-گندم-در-استان-زنجان-مجوزی-از-تنظیم-بازار-کشور-در-مورد-توزیع-برنج-دریافت-نکردیم
معاون بازرگانی اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با اشاره به خرید تضمینی گندم در استان زنجان گفت: تا به امروز 41 هزار تن گندم خریداری شده و مطالبات گندمکاران نیز تا 11 تیرماه پرداخت شده است.

ستار رحمنی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به میزان خرید تضمینی گندم در استان زنجان اظهار کرد: تا به امروز حدود 41 هزار تن خرید تضمینی گندم در استان زنجان انجام شده است.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی این میزان گندم 104 میلیارد تومان بوده است تصریح کرد: همه مطالبات کشاورزان در خرید گندم تا 11 تیرماه پرداخت شده است.

معاون بازرگانی اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه میزان پرداختی‌ها تا امروز 11 میلیارد و 245 میلیون تومان بوده است ابراز کرد: امسال نسبت به سال گذشته وضعیت پرداختی‌ها نسبتا خوب بوده ولی در پرداختی‌ها با فاصله 10 روزه مواجه هستیم.

وی همچنین به میزان خرید توافقی گندم در استان زنجان اشاره و ابراز کرد: خرید توافقی گندم در مرکز مینوی خرمدره نیز حدود 14 هزار تن انجام شده است.

رحمنی با تاکید براینکه مجموع خرید تضمینی گندم در استان زنجان حدود 55 هزار تن است بیان کرد: میزان خرید تضمینی گندم در سال جاری 365 هزار تن پیش‌بینی شده است.

وی تاکید کرد: تا به امروز در خرید نقطه به نقطه نسبت به سال گذشته با افزایش خرید گندم مواجه هستیم و اگر این روند ادامه دار باشد در میزان خرید گندم نسبت به سال گذشته با افزایش مواجه خواهیم بود.

معاون بازرگانی اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان در مورد وضعیت کیفیت گندم امسال نیز گفت: به خاطر شرایط جوی هفته‌های اول خرداد ماه گندم‌های برخی از نقاط باد زده و چروکیده هستند.

وی با بیان اینکه این شرایط به صورت منطقه‌ای است عنوان کرد: در برخی از مناطق نیز سن زدگی بالا بوده و این نیز به صورت منطقه‌ای است و در برخی از مناطق سن زدگی اتفاق افتاده است.

رحمنی شرایط کلی کیفیت گندم در استان زنجان را مطلوب دانست و گفت: عملیات خرید گندم در استان زنجان همچنان ادامه دارد.

وی در مورد توزیع شکر تنظیم بازاری ابراز کرد: شکر تنظیم بازار در حال توزیع است و قیمت تحویل در درب انبار 6 هزار و 300 برای خانوارهای با کیسه‌های 50 کیلو‌گرمی بوده و برای قیمت برای مصارف صنف و صنعت نیز 6 هزار و 700 تومان تعیین شده است.

معاون بازرگانی اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان در مورد توزیع برنج تنظیم بازاری نیز گفت: تا به امروز در این مورد از تنظیم بازاری کشوری چیزی اعلام نشده و در حال حاضر برنج تنظیم بازاری توزیع نمی‌شود و تابع مجوز تنظیم بازار کشوری هستیم و اگر مجوز توزیع داده شود نسبت به توزیع آن اقدام خواهد شد.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر