logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۳۱
[ شناسه خبر : ۱۶۶۸۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای زنجان:

30 درصد چاه‌های استان زنجان غیرمجاز است

-30-درصد-چاه‌های-استان-زنجان-غیرمجاز-است
مدیر حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای زنجان نصب کنتورهای هوشمند برای چاه‌های مجاز استان زنجان الزامی است گفت: در حال حاضر 30 درصد چاه‌های استان غیرمجاز است.

محمود سرمستی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به مقابله با چاه‌های غیرمجاز در استان زنجان اظهار کرد: حدود 30 درصد چاه‌های استان را چاه‌های غیرمجاز تشکیل می‌دهند که از این تعداد 3 هزار حلقه درحال تعیین تکلیف و دارای فرم یک هستند.

وی تصریح کرد: 2هزار و 632 حلقه آنها نیز در حال تطبیق با چاه‌های در حال تعیین تکلیف بوده که در حال بررسی مجدد هستند تا در کمسیون آبهای زیرزمینی برای آنها رای صادر شود.

مدیر حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای زنجان تصریح کرد: چاه‌هایی که پروانه بهره برداری ندارند چاه غیرمجاز بوده و براساس قانون با صاحبان آنها برخورد خواهد شد.

وی با تاکید براینکه جلو حفر چاه جدید گرفته می‌شود گفت: براین اساس 20 اکیپ گشت و بازرسی مناطق مختلف استان را رصد می‌کنند که بیشترین موارد ثبت تخلف در دشتهای حساس استان از جمله دشت زنجان، ابهر، خدابنده و سجاس بوده به ثبت رسیده است.

سرمستی با بیان اینکه با هماهنگی‌های قضایی که انجام شده گشت آب منطقه‌ای در هر نقطه از استان اگر با تخلف آبی مواجه شدند می توانند نسبت به پلمب آنها اقدام کنند ابراز کرد: گزارش تخلفات اعلام شده و نسبت به ممنوعیت و بعضا نسبت به انسداد آن اقدام می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به افت شدید سطح آبهای زیرزمینی در استان زنجان بیان کرد: با توجه به بحران آب و اضافه برداشت‌هایی که صورت می‌گیرد سطح آبهای زیرزمینی استان زنجان روند کاهش دارد.

مدیر حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای زنجان با اشاره به نصب کنتورهای هوشمند در چاه‌های مجاز به منظور کنترل برداشت‌ها و جلوگیری از اضافه برداشت‌ها عنوان کرد: فرهنگ درست مصرف کردن باید در بین کشاورزان اتفاق بیفتد و کشاورزان باید بحران آب را مد نظر داشته باشند که اگر رعایت نکنند در آینده با مشکل مواجه می‌شوند.

وی در پایان تاکید کرد: نسبت به الزام واحدهای صنعتی و کشاورزی همچنین خدماتی برای نصب کنتور هوشمند طبق قوانین و مقررات اعلامی از سوی وزارت نیرو اقدام شده است.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر