logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۹
[ شناسه خبر : ۱۶۶۸۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

طرح ویژه دو فوریتی مجلس برای ساخت ۶ میلیون مسکن در کشور/ یک میلیون مسکن در سال نخست ساخته می شود

طرح-ویژه-دو-فوریتی-مجلس-برای-ساخت-۶-میلیون-مسکن-در-کشور-یک-میلیون-مسکن-در-سال-نخست-ساخته-می-شود
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از طرح ویژه دو فوریتی مجلس برای ساخت ۶ میلیون مسکن در کشور خبر داد.

سیدالبرز حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به موضوع طرح ویژه مجلس برای مسکن اظهار کرد: این طرح به احتمال زیاد تا پایان این هفته نهایی شود که در حال حاضر نیاز به بررسی دارد که تا پایان این هفته نهایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: در کمیسیون عمران سه جلسه در خصوص طرح مسکن برگزار شده که در این جلسات همه ابعاد مشکلات مسکن در جامعه مورد بررسی قرار گرفته است.

حسینی با تاکید براینکه در این جلسات وزیر راه و شهرسازی با معاونین حضور داشتند تصریح کرد: موضوع مسکن در این جلسات در سه محور اصلی مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه با بررسی‌هایی که انجام شده مشخص است که وزارت راه و شهرسازی در هفت سال گذشته برنامه‌ای برای مسکن نداشته است ابراز کرد: برای طرح ملی نیز اقداماتی را انجام دادند که در ابتدای راه قرار دارند و این طرح نمی‌تواند مشکلات فعلی مسکن را در کشور برطرف کند.

سخنگوی کمیسیون مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هدفگذاری طرح ملی حدود یک میلیون و 350 هزار واحد در کل کشور برای حوزه‌های مختلف بوده که از این تعداد 400 هزار واحد ثبت نام کردند عنوان کرد: برای 620 هزار واحد با نهاد‌های مختلف عقد قرارداد شده است.

وی با تاکید براینکه در قالب طرح ملی مسکن 100 هزار واحد نیز برای مسکن محرومین در نظر گرفته شده است عنوان کرد: با اقدامات انجام شده مشخص شد که وزارت راه و شهرسازی سالانه توان ساخت بیشتر از 50 تا 60 هزار واحد را ندارد.

حسینی با بیان اینکه این اقدامات نمی‌تواند مشکل مسکن را به طور کلی برطرف کند عنوان کرد: از دولت خواسته شد که اگر برنامه‌ای برای مسکن دارد ارائه دهد که مشخص شد، هیچ برنامه‌ای ندارند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور نیز اخیرا در جلسه‌ای اعلام کردند که در حوزه مسکن کوتاهی شده که در رسانه‌ها نیز این موضوع مطرح شد ابراز کرد: بعد از این اقدامات موضوع مسکن در سه محور مورد بررسی قرار گرفت که محور اول بحث تامین زمین ارزان بود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در این راستا وزیر راه و شهرسازی اعلام کردند که با وزارت جهادکشاورزی در خصوص زمین‌های محدوده شهرها اختلاف دارند گفت: میزان زمین‌هایی که در این اختلافات مطرح است نزدیک به 250 هزار هکتار است.

وی دومین محور بررسی حوزه مسکن را بحث مالی عنوان کرد و گفت: دو جلسه در این راستا برگزار شد و بانک‌ها نیز پای کار آمدند و روز یکشنبه موضوع تامین منابع مالی تسهیلات ارزان با نرخ پایین نهایی خواهد شد.

حسینی سومین موضوع حوزه مسکن را موضوع تامین مصالح ارزان اعلام کرد و افزود: این موضوع نیز با حضور وزارتخانه‌های مرتبط مورد بررسی قرار خواهد گرفت و برای 6 میلیون واحد مسکونی هدفگذاری خواهد شد.

وی تاکید کرد: با طرحی که کمیسیون عمران مجلس تهیه کرده در هفته جاری با درخواست دو فوریتی در صحن مجلس مطرح خواهد شد که در این طرح برای سال اول ساخت یک میلیون مسکن برای دولت تکلیف خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تمام تلاش ما این است که این طرح در مجلس تصویب شده و دولت را در اجرای آن مکلف کنیم خاطر نشان کرد: امیدواریم که این اقدام در فروکش کردن التهاب بازار مسکن تاثیرگذار باشد.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر