logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۰
[ شناسه خبر : ۱۶۶۵۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرامور منابع آب شرکت آب منطقه‌ای زنجان:

طولانی بودن سیر مراحل قانونی انسداد چاه‌های غیرمجاز را مشکل کرده است

طولانی-بودن-سیر-مراحل-قانونی-انسداد-چاه‌های-غیرمجاز-را-مشکل-کرده-است
مدیرامور منابع آب شرکت آب منطقه‌ای زنجان در مورد تاخیر در تعیین تکلیف چاه‌های غیرمجاز در زنجان گفت: مهمترین عاملی که موجب تاخیر عملیات انسداد چاه‌های غیرمجاز می‌شود طولانی بودن سیر مراحل قانونی است.

محمود سرمستی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به وضعیت دشت سهرین زنجان اظهار کرد: سال گذشته بخش زیادی از چاه‌های غیر مجاز در دشت سهرین زنجان مسدود شدند.

وی با اشاره به اینکه انسداد و نصب کنتور هوشمند چاه‌های روستای قشلاق امسال در دستور کار قرار گرفته است تصریح کرد: به دلیل شیوع بیماری کرونا امسال اقدامی قابل توجهی در حوزه انسداد چاه‌های غیرمجاز انجام نشده است.

مدیرامور منابع آب شرکت آب منطقه‌ای زنجان با تاکید براینکه در دشت سهرین زنجان بیشترین برداشت آب از منابع زیرزمینی در روستای قشلاق اتفاق می‌افتد که امسال جزو برنامه‌های خود قرار دادیم عنوان کرد: در این دشت نسبت به انسداد بیشتر چاه‌های دستی اقدام شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر افزایش برداشت از چاه‌های تعیین تکلیفی عمده مشکل ما در زنجان است گفت: برای اینکه این پروانه این چاه‌ها صادر نشده و برای نصب کنتور به این چاه‌ها باید پروانه‌بهره برداری صادر شده و نصب کنتور اتفاق بیفتد.

سرمستی با بیان اینکه این موضوع مشکل ساز شده است و اضافه برداشت از چاه‌ها اتفاق می‌افتد ابراز کرد: بیشتر اضافه برداشت‌ها در شهرستان زنجان از این چاه ها اتفاق می‌افتد.

وی خاطر نشان کرد: در روستای قشلاق زنجان حفر 19 چاه شناسایی شده که 7 مورد از آنها چاه عمیق و نیمه عمیق است و بقیه چاه‌ها نیز دستی بودند که جلوی حفر آنها گرفته شد.

مدیرامور منابع آب شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: در حال حاضر حفر چاه جدید در دشت سهرین زنجان ممنوع است و هیچ مجوزی برای حفر چاه در این دشت داده نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه هر ساله شاهد افت 72 سانتیمتری آب‌های زیرزمینی در زنجان بودیم گفت: با وجود بارش‌های امسال و عملیات‌های جلوگیری از اضافه برداشت از آب‌های زیرزمینی و همچنین انسداد چاه‌های غیرمجاز شاهد افزایش 31 سانتی‌متری سطح آب‌های زیرزمینی در زنجان هستیم.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر