logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۸
[ شناسه خبر : ۱۶۶۳۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس پلیس فتا استان زنجان خبر داد

کشف 96 درصدی جرایم فضای مجازی در زنجان

کشف-96-درصدی-جرایم-فضای-مجازی-در-زنجان
رئیس پلیس فتا استان زنجان با اشاره به رصد و كنترل سایت‌ها و شبكه‌های اجتماعی در فضای مجازی گفت: 96 درصد از جرایم فضای مجازی در استان کشف شده است.

به گزارش موج رسا; محمدعلی آدینه لو با بیان اینکه پلیس فتا با فناوری مخالف نبوده و فناوری نه یک تهدید، بلکه یک فرصت است، اظهار داشت: هدف پلیس فتا ارتقای آگاهی کاربران در حوزه فضای سایبر و به تبع آن افزایش امنیت سایبری در دراستای کاهش آمار جرایم سایبری و استفاده امن کاربران از این فضاست.

وی مهمترین علل افزایش جرائم سایبری را افزایش بی رویه کاربران، پایین بودن سطح آگاهی کاربران، عدم آگاهی نسبت به آسیب ها، بی اعتمادی بیجا، مخفی و پنهان ماندن هویت ها در فضای مجازی بیان کرد، و گفت : 96 درصد جرایم فضای مجازی در استان در سه ماهه نخست امسال کشف شده است.

آدینه لو، کاهش شکاف سواد سایبری والدین و فرزندان یکی از مهمترین اولویت‌های کاری پلیس فتا دانست و بیان داشت: پیشگیری از وقوع جرائم در فضای سایبری در ابعاد اجتماعی و وضعی از مهمترین اولویت‌های کاری پلیس فتا است

رئیس پلیس فتا استان زنجان تصریح کرد: پلیس فتا با این رویکرد که پیشگیری بهتر از درمان است تلاش دارد تا با انواع آموزش‌ها برای والدین این شکاف را به حداقل برساند تا شاهد نظارت‌های لازم بر تربیت سایبری فرزندان باشیم و والدین آسیب‌های این فضا را برای فرزندان خود به حداقل برسانند.

وی خاطر نشان کرد: پلیس با توجه به رویکرد مردمی خود و دیدگاه پیشگیرانه نسبت به تهدیدات و آسیب‌هاي پيش رو همواره وظیفه خود می‌داند که با اطلاع‌رسانی و هشداردهی به هنگام به تمامي افراد در راستاي تهدیدات پیش روی فضاي مجازي، اقدام به مقابله و برخورد با مجرمان این فضا و پيشگيري از وقوع آسیب هاي مختلف در جامعه کند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان ادامه داد: امروز پليس ما يك پليس جامعه محور است و به عنوان يک نهاد اجتماعي و تامين کننده نظم و امنيت ، تعامل و مشارکت اقشار مختلف جامعه را سرلوحه كار خود قرار داده است تا بتواند در توسعه نظم و امنيت پايدار در سطوح مختلف جامعه گام هاي موثر بردارد .

آدینه لو در پایان به شهروندان و مسافران توصیه کرد:درخریدهای اینترنتی،در زمان استفاده از دستگاههای خودپرداز بانک ها و همچنین استفاده دستگاههای پوز فروشگاهها و مغازه ها نکات ایمنی را رعایت کرده و رمز اول و دوم کارت بانکی خود را در اختیار افراد غیر قرار ندهند.//س

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر