logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۶
[ شناسه خبر : ۱۶۶۳۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در ستاد کرونای زنجان مطرح شد؛

تعطیلی آرامستان‌های زنجان در روزهای پنج‌شنبه و جمعه/ ماسک استاندارد در اختیار مردم قرار گیرد

تعطیلی-آرامستان‌های-زنجان-در-روزهای-پنج‌شنبه-و-جمعه-ماسک-استاندارد-در-اختیار-مردم-قرار-گیرد
معاون دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت: به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، آرامستان‌های زنجان در روزهای پنج‌شنبه و جمعه از سوی فرمانداری تعطیل شده است.

به گزارش موج رسا; محمدرضا صائینی امروز در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا، اظهارداشت: اثرات اقدامات اخیر و پیگیری مستمر استاندار زنجان امروزه در جامعه دیده می‌شود که امیدوارم به وضعیت قابل قبولی برسیم.

وی گفت: متوسط مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته در خرداد ماه ۴۰۰ نفر بود که اول تیرماه یه یک هزار و ۲۰۰ نفر رسیده و الان این عدد به ۹۰۰ نفر کاهش یافته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در هر تجمعی که در استان زنجان اتفاق می‌افتد موارد مثبت بیشماری ثبت می‌شود که رعایت مردم موجب کاهش همه‌گیری این بیماری می‌شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان با بیان اینکه همه تعطیلی‌های اعلام شده محقق نشده و برخی قهوه‌خانه‌ها، چایخانه‌ها و آرایشگاه‌های زنانه همچنان فعالیت می‌کنند، افزود: ضروری است مهدکودک‌ها تعطیل شده و زمان فعالیت حمل‌و‌نقل کاهش یابد.

صائینی ادامه داد: اقدامات خوبی در زمینه تالارهای بورس انجام شد اما در زمینه دفاتر پیشخوان همچنان مشکلات پا برجاست.

وی با اشاره به تعطیلی آرامستان‌های زنجان در روز پنج‌شنبه و جمعه از سوی فرمانداری زنجان، افزود: ضروری است در شهرهای دیگر هم این طرح اجرایی شود.

این مسئول بر ضرورت گندزدائی اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها بعد از روز کاری تاکید کرد و گفت: وضعیت پمپ بنزین‌ها بهتر شده است اما ضروری است ۵۲ نقطه استان زنجان از سوی شهرداری‌ها و گروه‌های جهادی گند زدائی شود.

این مسئول گفت: استفاده ماسک از سوی مردم به میزان قابل توجهی افزایش یافته است اما ضروری است ماسک‌های بهداشتی با استاندارد در اختیار مردم قرار گیرد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان با بیان اینکه یک دهه سن بستری پایین آمده است، افزود: بستری‌های اخیر بیشتر افراد بالای ۶۰ ساله گزارش شده است.

فتح اله حقیقی استاندار زنجان نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: رعایت فاصله اجتماعی و استفاده ماسک از سوی مردم امروز آثار خود را نشان داده است که جای تقدیر دارد که ضروری است ادامه یابد.

حقیقی گفت: سیستم‌های اداری نیز باید در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی دقت لازم را داشته باشند و با هر سیستمی که مراعات نکنند با مسئولان آن برخورد می‌شود.

وی تصریح کرد: انتظار دارم دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها در زمینه مقابله با ویروس کرونا بیشتر همکاری کنند و باید آرامستان‌ها در همه شهرستان‌ها تعطیل شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در مورد رعایت پروتکل‌ها در حوزه‌های حمل و نقل، ورزش‌های خصوصی و میادین دام هنوز اقدامات مطلوبی انجام نشده و برخی باشگاه‌ها با بستن درب اقدام به فعالیت می‌کنند.

استاندار زنجان ادامه داد: اداراتی که توسط بهداشت استان به عدم همکاری معرفی می‌شوند، برخورد می‌شود و کوچکترین سهل انگاری در این زمینه پذیرفتنی نیست.

حقیقی ادامه داد: افرادی که تست کرونای آنها مثبت شده‌ است اگر چنانچه خود را قرنطینه نکرده و در اجتماع حضور یابند، کار آنها جرم بوده و برخورد قانونی انجام می‌شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر