logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۷
[ شناسه خبر : ۱۶۶۳۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس مسائل اقتصادی:

بازار سرمایه نیازمند ورود شرکت‌های جدید است

بازار-سرمایه-نیازمند-ورود-شرکت‌های-جدید-است
کارشناس مسائل اقتصادی گفت: بازار سرمایه نیازمند ورود شرکت‌ها و بنگاه‌های جدید برای ارتقای بیشتر است.

محمد جلیلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: در حال حاضر بازار سرمایه گنجایش لازم را برای ارتقا داشته و ظرفیت‌های سخت افزاری لازم را داراست.

وی با بیان اینکه بازار سرمایه در اقتصاد ایران نقش کمرنگی داشته و هنوز به میزان لازم گسترش نیافته است، افزود: در حال حاضر بورس 10 درصد اقتصاد ایران را تشکیل می‌دهد و همچون کوهنوردی که تا به بالای قله نرسد امکان سقوط ندارد، راه بسیار درازی را در پیش رو دارد.

این استاد دانشگاه بیان داشت: هنوز شیب فعالیت در بازار سرمایه تند نشده است و در اول راه اقتصاد قرار دارد که باید منتظر روزهای ارتقا در این بازار بود.

کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه هنوز بورس در اقتصاد ایران سهم بالای 50 درصدی ندارد که از سقوط آن بترسیم، ادامه داد: اقتصاد ایران متکی به بانکداری بوده و بازار سرمایه جایگاه اصلی خود را در اقتصاد پیدا نکرده است.

جلیلی با اشاره به زیرساخت‌های فراهم شده در بازار سرمایه، گفت: امکانات فنی و دانش بازار سرمایه در کشور ما گسترش یافته و زیرساخت‌های قوی فراهم شده است.

وی با بیان اینکه همخوانی تعداد شرکت‌های موجود در بورس با منابع مردم یکی دیگر از ضرورت‌های زیرساختی در بازار سرمایه است، بیان داشت: باید زمینه حضور شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی دارای ظرفیت برای ورود به بورس فراهم شود که خوشبختانه شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی خوبی در کشور فعالیت می‌کنند.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: ضروری است با کار کارشناسی و به مرور از ظرفیت شرکت‌ها برای ورود به بورس استفاده شود چرا که ظرفیت بالقوه‌ای در این زمینه وجود دارد.

جلیلی تصریح کرد: اقتصاد کشور نیازمند توجه به بازار سرمایه بوده استقبال مردم نیز برای ورود به بورس نیز می‌تواند زمینه را برای ارتقای این بازار فراهم کند.

وی عرضه اولیه و ورود شرکت‌های جدید به بورس را موجب افزایش کارآیی این بازار عنوان کرد و گفت: برای ورود شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی باید فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام داد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر