logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۸
[ شناسه خبر : ۱۶۶۱۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی استان زنجان خبر داد

راه‌اندازی پایانه صادرات محصولات کشاورزی از اوایل پاییز در زنجان

راه‌اندازی-پایانه-صادرات-محصولات-کشاورزی-از-اوایل-پاییز-در-زنجان
رئیس کمیسیون تجارت و روابط خارجی اتاق بازرگانی استان زنجان از راه اندازی پایانه صادراتی محصولات کشاورزی تحت عنوان بورس کالای کشاورزی در زنجان خبرداد و گفت: این پایانه تا برداشت محصولات پاییزه راه اندازی می‌شود.

مهدی رنگرونا در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد راه اندازی بازار عرضه منطقه‌ای محصولات کشاورزی اظهار کرد: با راه اندازی این بازار ارائه مستقیم محصولات کشاورزی از طرف کشاورز به تجار یا کسانیکه در کار فروش عمده محصولات کشاورزی هستند به راحتی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از مسائل و مشکلات حوزه کشاورزی بحث دلال بازی است که دلالان محصولات کشاورزی را از کشاورز با قیمت پایین خریداری کرده و با قیمت بالاتر از در بازار عرضه می‌کنند.

رئیس کمیسیون تجارت و روابط خارجی اتاق بازرگانی استان زنجان عنوان کرد: در این شرایط هم کشاورزی نمی‌تواند محصولات خود را به قیمت مناسب در بازار بفروشد و هم مصرف کننده محصول را با قیمت غیرواقعی خریداری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه با وجود اینکه در استان زنجان زیرساخت های لازم وجود دارد و محلی بنام پایانه صادراتی نیز ایجاد شده است عنوان کرد: مجوز‌های لازم برای فعالیت این پایانه نیز اخذ شده است.

رنگرونا با اشاره به اینکه در این پایانه قسمتی از محل در اختیار تولیدکنندگان که همان کشاورزان هستند قرار داده می‌شود عنوان کرد: صادرکنندگان و عرضه کنندگان میوه نیز می‌توانند محصولات کشاورزی را به صورت مستقیم از خود کشاورزان خریداری کنند.

وی با تاکید براینکه در این اقدام عرضه و تقاضا به صورت مستقیم اتفاق می‌افتد عنوان کرد: قیمت‌ها به صورت کارشناسی شده تعیین میشود و نظارت برقیمت‌ها نیز به راحتی اتفاق می‌افتد و به نوعی در این شرایط وضعیت نابسامان بازار میوه بهبود می‌یابد.

رئیس کمیسیون تجارت و روابط خارجی اتاق بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه در این شرایط آزمایش کنترل کیفی محصولات نیز اتفاق می‌افتد ابراز کرد: در پایانه صادراتی محلی برای بسته بندی محصولات به منظور صادرات و محلی نیز برای نگهداری کالاهای کشاورزی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه سردخانه‌ای هم برای تجار به منظور نگهداری محصولات خود در نظر گرفته شده است خاطر نشان کرد: قرار است در ابتدای فصل برداشت پاییزه محصولات استانی این پایانه فعالیت خود را آغاز کند.

رنگرونا با اشاره به اینکه بازار محصولات گوجه فرنگی نیز می‌تواند در این پایانه ساماندهی شود ادامه داد: عنوانی که برای محل پایانه در نظر گرفته شده بورس کالای کشاورزی(محلی برای عرضه مستقیم کالاهای کشاورزی) است.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر